IDC podało szczegóły dotyczące rynku tabletów w IV kw. 2012 r. Wszyscy producenci sprzedali w sumie rekordowe 52.5 mln urządzeń tego typu. Oznacza to wzrost rok do roku o 75.3% z 29.9 mln w IV kw. 2011 r. W porównaniu z III kw. 2012 r. wzrost był również znaczący - 74.3% z półapu 30.1 mln sztuk. Liderem tego rynku jest Apple ze swoim iPadem. Dużą stratę do lidera ma Samsung, który zajmuje drugą pozycję w tym zestawieniu. Według IDC, w IV kw. nie odegrały znaczącej roli tablety Microsoft z Windows 8 i Windows RT. Według IDC ich wadą są wysokie ceny oraz zbyt duże rozmiary. IDC nie ocenia w komunikacie samego systemu operacyjnego Microsoftu.
Top 5 Vendors, Worldwide Tablet Shipments, Fourth Quarter 2012 (Preliminary) (Units Shipments are in millions)
Vendor | 4Q12 Shipments | 4Q12 Market Share | 4Q11 Shipments | 4Q11 Market Share | 4Q12/4Q11 Growth |
1. Apple | 22.9 | 43.6% | 15.1 | 51.7% | 48.1% |
2. Samsung | 7.9 | 15.1% | 2.2 | 7.3% | 263.0% |
3. Amazon.com Inc. | 6.0 | 11.5% | 4.7 | 15.9% | 26.8% |
4. ASUS | 3.1 | 5.8% | 0.6 | 2.0% | 402.5% |
5. Barnes & Noble | 1.0 | 1.9% | 1.4 | 4.6% | -27.7% |
Others | 11.6 | 22.1% | 5.5 | 18.5% | 77.4% |
All Vendors | 52.5 | 100% | 29.9 | 100% | 75.3% |