Serwis Telepolis.pl przeprowadził wywiad z Jackiem Balickim, dyrektorem marketingu polskiego oddziału Samsunga. Balicki tak tłumaczy sukces swojej firmy na rynku producentów telefonów: "Nasze produkty cechują się trzema rzeczami. Po pierwsze, oferujemy bardzo dobre produkty w niewygórowanych cenach. Po drugie, staramy się upraszczać obsługę, przede wszystkim stawiając na to, co jest intuicyjne w interfejsie. I po trzecie: przewaga technologiczna. Samsung robi naprawdę dobre rzeczy, szczególnie jeżeli chodzi o wyświetlacze i wysoką jakość obrazu. Każdy nowy flagowy model, tak jak np. Galaxy SIII, to przełom w dziedzinie smart fonów. To my ustawiamy poprzeczkę."
Balicki mocno wierzy także w tablety oferowane przez Samsunga: "Mamy portfolio tabletów, których nie ma żaden inny producent. Mamy i małe duże tablety, mamy tablety z obsługą rysika i bez niego. Wszystkie z bardzo dobrej jakości wyświetlaczami i w rozsądnych cenach, a to dwa kluczowe parametry przy zakupie tego typu urządzeń, zaraz obok prędkości procesora. A do tego coś, czego nikt mieć nie będzie – cała gama polskich aplikacji dostępna tylko dla użytkowników urządzeń Samsunga, stworzona przy współpracy z wieloma partnerami. Już teraz jesteśmy liderem w tworzeniu aplikacji w Polsce. Na tym polu wsparcia lokalnych developerów czy podejścia do rynku trudno nam dorównać."
Samsung tak ocenia ilość tabletów na polskim rynku: "Szacunki są dość różne, padają liczby od 200 tys. do 2 mln sztuk. Nie ma jednych, wiążących i wiarygodnych danych. Według naszych szacunków jest ich około 400-500 tys, z przewagą tańszych urządzeń z niższej półki. Osób, które tabletu nie mają, ale mogą go chcieć i je na to stać, jest jeszcze około 2 mln. To cała polska klasa średnia, wśród której penetracja tych urządzeń jest stosunkowo niewielka. "
Pełna treść wywiadu jest dostępna tutaj