Bilety kolejowe w aplikacji mObywatel

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Bilety kolejowe w aplikacji mObywatel

W mObywatelu możesz wyświetlić bilety zakupione w systemie PKP Informatyka: www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl 

Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli Wasz bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.

Jak dodać usługę Bilkom – bilety kolejowe do mObywatela?

  1. Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
     I. Android: aplikacja mObywatel 3.0.1 (18.104) lub nowsza.
    II. iOS: aplikacja mObywatel 2.3.2 lub nowsza.
  2. Uruchom aplikację mObywatel.
  3. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
  4. Z listy dostępnych usług i dokumentów wybierz Bilkom - bilety kolejowe.

Pierwsza część za nami. Teraz połącz aplikację z portalem Bilkom.pl

  1. Wejdź na stronę  www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl 
     
  2. Wybierz link "Zaloguj | Zarejestruj" (w prawym górnym rogu). Zaloguj się lub załóż nowe konto.
  3. Wybierz Panel Użytkownika (ikona w prawym górnym rogu) i przejdź do sekcji "Połączenie konta z aplikacją mObywatel".
  4. Zaznacz zgodę na przekazanie danych o zakupionym bilecie do mObywatela.
  5.  Na ekranie zobaczysz okno z kodem QR.
  6. Zeskanuj kod QR korzystając z mObywatela.
    • w aplikacji mObywatel wybierz główny dokument - mObywatel (mTożsamość),
    • lewym dolnym rogu wybierz Przekaż,
    • wskaż, że chcesz przekazać dane do instytucji,
    • zeskanuj kod QR,
    • zapoznaj się z informacją o przekazywanych danych.
  7. Po zeskanowaniu kodu QR wybierz "Zamknij" a następnie wybierz przycisk "Zapisz ustawienia".

Gotowe!

Najważniejsze pytania

Jakie bilety mogę dołączyć do mObywatela?

Wśród przewoźników, których bilety możecie wyświetlić w mObywatelu, znaleźli się:

  • PKP Intercity (bilety jednorazowe),
  • PolRegio (bilety jednorazowe),
  • PKP SKM w Trójmieście (bilety jednorazowe),
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna (bilety jednorazowe),
  • Koleje Wielkopolskie (bilety jednorazowe, bilety okresowe),
  • Koleje Małopolskie (bilety jednorazowe).

Warunkiem wyświetlenia biletów w mObywatelu jest ich zakup w systemie PKP Informatyka.

Czy mogę dołączyć bilet kupiony na dworcu?

Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Twój bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.

Czy podczas kontroli biletów muszę mieć dostęp do internetu?

Bilety w aplikacji mObywatel dostępne są w trybie online. Oznacza to, że podczas kontroli trzeba mieć dostęp do internetu. Przed podróżą, korzystając z mObywatela, możesz pobrać bilet w formacie PDF.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: