W mObywatelu możesz wyświetlić bilety zakupione w systemie PKP Informatyka: www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl
Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli Wasz bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.
Jak dodać usługę Bilkom – bilety kolejowe do mObywatela?
Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
I. Android: aplikacja mObywatel 3.0.1 (18.104) lub nowsza.
II. iOS: aplikacja mObywatel 2.3.2 lub nowsza.
Uruchom aplikację mObywatel.
Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
Z listy dostępnych usług i dokumentów wybierz Bilkom - bilety kolejowe.
Pierwsza część za nami. Teraz połącz aplikację z portalem Bilkom.pl
Wejdź na stronę www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl
Wybierz link "Zaloguj | Zarejestruj" (w prawym górnym rogu). Zaloguj się lub załóż nowe konto.
Wybierz Panel Użytkownika (ikona w prawym górnym rogu) i przejdź do sekcji "Połączenie konta z aplikacją mObywatel".
Zaznacz zgodę na przekazanie danych o zakupionym bilecie do mObywatela.
Na ekranie zobaczysz okno z kodem QR.
Zeskanuj kod QR korzystając z mObywatela.
w aplikacji mObywatel wybierz główny dokument - mObywatel (mTożsamość),
lewym dolnym rogu wybierz Przekaż,
wskaż, że chcesz przekazać dane do instytucji,
zeskanuj kod QR,
zapoznaj się z informacją o przekazywanych danych.
Po zeskanowaniu kodu QR wybierz "Zamknij" a następnie wybierz przycisk "Zapisz ustawienia".
Gotowe!
Najważniejsze pytania
Jakie bilety mogę dołączyć do mObywatela?
Wśród przewoźników, których bilety możecie wyświetlić w mObywatelu, znaleźli się:
Warunkiem wyświetlenia biletów w mObywatelu jest ich zakup w systemie PKP Informatyka.
Czy mogę dołączyć bilet kupiony na dworcu?
Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Twój bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.
Czy podczas kontroli biletów muszę mieć dostęp do internetu?
Bilety w aplikacji mObywatel dostępne są w trybie online. Oznacza to, że podczas kontroli trzeba mieć dostęp do internetu. Przed podróżą, korzystając z mObywatela, możesz pobrać bilet w formacie PDF.