PLAY podaje, że z rozwiązania Direct Carrier Billing w tej sieci skorzystało do tej pory 1 mln klientów.
Direct Carrier Billing w PLAY wykorzystują 2 brandy: Zapłać z Play i Zamów z Play.
Usługi umożliwiają płatności za usługi cyfrowe i bilety z wykorzystaniem numeru telefonu. Płatność za produkt, który chcemy nabyć jest dopisywana do rachunku za abonament Play albo rozliczana z dostępnych środków na koncie w ofertach na kartę. Zakup jest potwierdzany SMSem, który zawiera informacje: co kupiliśmy i za ile wraz z niezbędnymi danymi kontaktowymi do sklepu czy aplikacji z związanej z zakupem.
Abonenci PLAY najczęściej płacą w ten sposób za Netflix, YouTube Premium, Apple Music, iCloud oraz Google One oraz serwisy randkowe Badoo i Tinder. Hitem Direct Carrier Billing jest też NBA League Pass.
Kilkadziesiąt tysięcy klientów regularnie korzysta z Zapłać z Play za bilety komunikacji miejskiej i parkingowe w aplikacjach SkyCash i moBilET. W poprzednim roku klienci Play zyskali również możliwość opłacania przejazdów za autostrady w Polsce w aplikacji Autopay, przejazdy taksówkowe w aplikacji iTaxi, skutery i hulajnogi w aplikacji blinkee.city.