Asystent głosowy w IKO

Newsy
Opinie: 0
Asystent głosowy już dostępny w IKO

Aplikacja IKO zyskała nową funkcję – asystenta głosowego. 

Usługa działa pilotażowo dla części klientów korzystających z telefonów z systemem Android. W ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich.

Na początek daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.

Użytkownicy smartfonów i tabletów marki Huawei mogą też już pobrać aplikację IKO z AppGallery.

Użytkownik IKO nie musi nic instalować – jeżeli znalazł się w grupie pilotażowej, asystenta głosowego otrzyma wraz z aktualną wersją aplikacji.

Jeżeli ktoś ma aktualną wersję i nie widzi ikony asystenta głosowego, dostęp do tej funkcji uzyska już wkrótce. Będzie ona stopniowo udostępniana kolejnym klientom, także korzystającym z telefonów z systemem iOS.

Po instalacji nowej wersji IKO należy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji, potem wyrazić zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Następnie system poinstruuje w czym może pomóc, a użytkownik podejmuje decyzję czy woli komunikować się mówiąc czy pisząc (może to zmienić w każdym momencie).

Przy pomocy asystenta można m.in.:

  • zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
  • zrobić przelew na telefon,
  • sprawdzić stan konta,
  • przeszukać historię konta,
  • doładować telefon,
  • zapłacić BLIKIEM.

System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.

Asystent mówi jedynie w języku polskim. Rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do …” , ale też „pchnij hajs do …”.  90 tysięcy zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tysiące sposobów.

Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy ukończyli 16 lat (zgodnie z przepisami młodsze osoby nie mogą samodzielnie wyrazić zgody na przetwarzanie danych) i mają konto w PKO Banku Polskim.

Asystent głosowy rejestruje rozmowy tak samo, jak to się dzieje na zwykłej infolinii. Nagrania nie są nikomu udostępniane. Użytkownik przed pierwszym uruchomieniem tej funkcji jest powiadomiony o nagrywaniu i wyraża zgodę. Asystent rejestruje dźwięk tylko wtedy, kiedy jest włączony i wybrana jest opcja rozmowy głosowej, po zamknięciu jego ekranu mikrofon automatycznie się wyłącza. Używanie asystenta głosowego jest równie bezpieczne, jak korzystanie z aplikacji IKO czy rozmowa z konsultantem na infolinii. Użytkownik powinien jednak pamiętać, że bezpieczeństwo zależy również od niego – szczególnie powinien zwracać uwagę na to, gdzie i przy kim podaje swoje dane lub informacje o swoich finansach.

Od kilku dni IKO jest też już dostępne w AppGallery firmy Huawei. Użytkownicy smartfonów i tabletów tej marki mogą pobrać, zainstalować i używać aplikację mobilną PKO Banku Polskiego. IKO na razie jest dostępne dla urządzeń Huawei korzystających z Google Mobile Services. Kolejnym etapem będzie pełna integracja aplikacji z Huawei Mobile Services, dzięki czemu będą z niej mogli korzystać użytkownicy najnowszych produktów chińskiego koncernu. Obecnie liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza 4,5 mln, prawie 20 proc. z nich działa na urządzeniach Huawei. Ta firma jest wśród użytkowników IKO drugim najpopularniejszym producentem telefonów z systemem Android.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: