Poczta Polska zanotowała wzrost zainteresowania usługą eSkrzynka. W zaledwie dwa miesiące liczba użytkowników usługi zwiększyła się o ok. 11 tys. Obecnie z eSkrzynki korzysta już łącznie ponad 34 tys. odbiorców.
eSkrzynka została wprowadzona w związku z zaleceniami w zakresie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19. Zapewnia adresatom możliwość bezpiecznego i szybkiego odbioru korespondencji poleconej drogą online, a więc bez wychodzenia z domu czy biura. eSkrzynkę można założyć online, nieodpłatnie, przy użyciu profilu zaufanego. Na życzenie klienta Poczta Polska przetwarza nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją właśnie w eSkrzynce. Cały proces przebiega z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. Dodatkowo, dla ułatwienia, klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne.
Pierwsze uruchomienie tego rozwiązania nastąpiło pod koniec kwietnia 2020 roku i było możliwe do 30 września 2020 r. W drugiej edycji usługa będzie świadczona do 30 września 2021 r.
W ramach eSkrzynki obsługiwane są przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem – zgodnie z obowiązującymi przepisami – przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem: „Nie podlega digitalizacji”.