Można już płacić zbliżeniowo BLIKIEM

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Można już płacić zbliżeniowo BLIKIEM

PKO BP udostępnia stopniowo w aplikacji IKO możliwość płacenia zbliżeniowo BLIKIEM - wystarczy odblokować smartfon i przyłożyć go do terminala.

Płatności dokonuje się bez wpisywania kodu BLIK, bez konieczności podpinania karty i bez konieczności połączenia z Internetem.

Klienci PKO Banku Polskiego mogą już zapłacić za pomocą smartfona zbliżeniowo BLIKIEM wszędzie tam gdzie używane są terminale do płatności zbliżeniowych w Polsce i za granicą. 

Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać będzie mógł każdy kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC.

Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy). Aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z internetem. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność BLIK potwierdzaną kodem.

Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany. 

Według danych Narodowego Banku Polskiego, w Polsce zainstalowanych jest już ponad milion terminali POS i wszystkie akceptują płatności zbliżeniowe, więc są też w pełni dostępne dla użytkowników BLIKA zbliżeniowego.

Klient płacący BLIKIEM nie musi mieć wydanej karty Mastercard. Transakcja wykonywana jest w bankowej aplikacji IKO, a nie w aplikacji zewnętrznej. Bank nie pobiera żadnych opłat za dokonywanie płatności BLIKIEM zbliżeniowym, w tym opłat za przewalutowanie.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: