Visa: na razie tylko 22% Polaków płaci zbliżeniowo smartfonem

Newsy
Opinie: 0
Niemal 6 mln Polaków chce zapłacić smartfonem w Black Friday

Z badania Visa Mobile Payments Study 2022 wynika, że 79% polskich konsumentów sięga po smartfon, szukając interesujących dla siebie produktów i usług. 65% Polek i Polaków zamawia towary lub usługi na smartfonie, a 71% płaci za nie przy jego użyciu. Podobne w kontekście płatności deklarują Chorwaci (72%), Słowacy (72%) czy Bułgarzy (74%), a przy pomocy smartfonów najczęściej płacą online mieszkańcy Rumunii (81%). Polacy lubią robić zakupy przez internet przy pomocy smartfona głównie ze względu na szybkość (51%) i wygodę (55%).

Polacy chętnie zapisują w aplikacjach swoje karty płatnicze, na przykład w tych związanych z transportem (29%), podróżowaniem (23%), zamawianiem jedzenia (25%) oraz na platformach streamingowych (26%). Badanie wykazało również, że już 67% Polek i Polaków w wieku od 18 do 24 lat dodało kartę płatniczą do przynajmniej jednej aplikacji mobilnej. Najczęściej wśród badanych krajów decydują się na to młodzi Rumuni (82%), Słowacy (80%) i Węgrzy (76%).

Polacy polubili płacenie zbliżeniowo smartfonami głównie ze względu na szybkość (61%) i wygodę (64%). Wśród tych osób, które zdecydowały się wypróbować wirtualny portfel, wiele korzysta z tradycyjnej plastikowej karty płatniczej jedynie raz w miesiącu lub rzadziej (23%). 76% osób ankietowanych z Polski potrafi wskazać przynajmniej jedno rozwiązanie pozwalające na płatność smartfonem.

7 na 10 osób ankietowanych z Polski w wieku od 45 do 54 lat ma świadomość, że w sklepie może zapłacić smartfonem, a 18% faktycznie korzysta z tej możliwości – informuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Wśród wszystkich ankietowanych Polaków 22% deklarowało płacenie smartfonem w sklepie.

Według badań Visa 17% Polaków planuje korzystać z płatności mobilnych robiąc zakupy w Black Friday, podczas gdy 14% zamierza skorzystać z tej metody płatności w Cyber Monday.

Polscy konsumenci płacący smartfonami wskazują na bezpieczeństwo, jako jedną z zalet tego rodzaju płatności (40% użytkowników podkreśla ten aspekt w przypadku płatności w sklepie, a 27% w przypadku zakupów w sieci). Jednocześnie ci uczestnicy badania z naszego kraju, którzy z dystansem podchodzą do płatności mobilnych, wskazują właśnie na bezpieczeństwo, jako jeden z czynników ich zniechęcających (48% w przypadku płatności w sklepie i 32% w przypadku zakupów w sieci). 21% polskich konsumentów, którzy nie korzystają z płatności mobilnych, ale są świadomi ich istnienia, uważa, że ich skonfigurowanie może sprawiać trudności.

Badanie CEE Visa Payments Study 2022 objęło następujące kraje: Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Słowację, Słowenię i Chorwację. Przeprowadziła je firma badawcza Kantar, metodą CAWI, w październiku 2022 roku na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych krajów.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: