Jest tymczasowy profil zaufany dla seniorów 80+

Newsy
Opinie: 0
Jest tymczasowy profil zaufania dla seniorów 80+

Ruszyły zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 dla osób powyżej 80. roku życia. Aby ułatwić proces rejestracji udostępniony został tymczasowy profil zaufany dla seniorów 80+.

Z dedykowanej seniorom usługi korzystać mogą wyłącznie osoby, które skończyły 80 lat.

Tymczasowy PZ jest ważny przez trzy miesiące od potwierdzenia. Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku, nie wymaga też wizyty w punkcie potwierdzającym. Spotkanie z urzędnikiem w celu weryfikacji tożsamości jest przeniesione do internetu.

By założyć tymczasowy PZ należy wejść na stronę GOV.pl, wybrać usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”. System zapyta czy mamy ukończone 80 lat. Jeśli odpowiedź będzie twierdząca, obywatel trafi na specjalną ścieżkę postępowania dla osób w podeszłym wieku.

Tymczasowy profil zaufany można uzyskać pod warunkiem posiadania ważnego, polskiego dowodu osobistego lub paszportu. Obywatel swoją tożsamość potwierdza w rozmowie wideo. Do rozmowy potrzebne jest urządzenie wyposażone w kamerę oraz mikrofon – telefon, tablet lub laptop. Przygotowując się do spotkania warto więc skorzystać z pomocy osoby, która na co dzień używa internetu i urządzeń elektronicznych.

Oto jak przebiega proces zakładania tymczasowego profilu zaufanego:

  • Krok 1: na stronie GOV.pl wybierz e-usługę Wniosek o tymczasowy profil zaufany
  • Krok 2: wybierz datę i godzinę rozmowy z urzędnikiem
  • Krok 3: ustal i wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło do logowania w profilu zaufanym

Nad hasłem i nazwą użytkownika warto pomyśleć wcześniej. Jeśli boisz się, że je zapomnisz – zapisz. Nikomu jednak nie zdradzaj tych informacji.

W nazwie użytkownika możesz wpisać duże i małe litery, cyfry oraz podkreślenie (_) i łącznik (-). Nie wpisuj polskich znaków, spacji oraz innych znaków specjalnych, w tym kropki. Uwaga! Wielkość liter ma znaczenie.

Ustalając hasło pamiętaj, że musi mieć minimum 8 znaków, w tym jedną dużą literę, jedną małą literę, jedną cyfrę lub jeden znak specjalny.

  • Krok 4: Wpisz swoje dane (pierwsze imię, drugie, nazwisko i numer PESEL).
  • Krok 5: Podaj dane do kontaktu – adres e-mail i numer telefonu komórkowego.

Jeśli nie masz adresu e-mail, poproś dzieci lub wnuki o pomoc w założeniu go. To nic nie kosztuje i nie jest trudne.

  • Krok 6: Przeczytaj klauzulę informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych i potwierdź to klikając w zaznaczone pole. Kliknij przycisk Dalej.
  • Krok 7: Uważnie przeczytaj podsumowanie wniosku. Sprawdź wszystkie dane, zanim go wyślesz.

Jeśli chcesz coś poprawić, wróć do edycji korzystając z  przycisku Wstecz, który znajdziesz pod podsumowaniem.

Jeśli wszystko się zgadza, kliknij przycisk Dalej

  • Krok 8: na podany numer telefonu komórkowego dostaniesz SMS z kodem, którym potwierdzisz wysłanie wniosku.

SMS przyjdzie z numeru PZePUAP. Wprowadź kod w zaznaczone na stronie internetowej miejsce. Kliknij przycisk Dalej.

Wszystkie szczegóły, w tym jak się przygotować do rozmowy z urzędnikiem, są też opisane na w serwisie GOV.pl.

Termin wideorozmowy można ustalić wg. własnych potrzeb. Będą one prowadzone we wszystkie dni tygodnia w godzinach 8 – 20. Dla osób 80+ urzędnik będzie miał zarezerwowane 30 minut (a nie 15 minut, jak w przypadku osób młodszych).

Możliwość założenia tymczasowego profilu zaufanego to rozwiązanie przygotowane na czas pandemii. Usługa dla wszystkich grup wiekowych została uruchomiona w kwietniu 2020 roku.

Pozostałe informacje na ten temat:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: