Według danych firmy Samsung, w 2020 roku Polacy kupią więcej telewizorów z kategorii 55-60 cali niż najbardziej popularnych dotychczas modeli o przekątnej ekranu 32 cale i mniejszych, czy telewizorów o przekątnej 40-43 cale.
Już od 2018 roku telewizory 55 cali są najczęściej wybieranymi modelami z oferty Samsung. Takie i większe ekrany stanowią ponad 55% sprzedaży telewizorów firmy w Polsce.
Zakładamy, że w tym roku Polacy kupią prawie 900 tysięcy telewizorów 55+. Jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Według naszych estymacji w tym roku powinniśmy sprzedać ponad 20 tys. takich telewizorów – mówi Grzegorz Stanisz, Szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska.
Dane pokazały też, że 57% Polaków, którzy w zeszłym roku kupili telewizor o przekątnej 55 cali i więcej żałuje, że nie wybrało jeszcze większego ekranu.
Telewizory „70+” cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Przed pięciu laty ich rynkowa średnia cena oscylowała wokół 14 tys. złotych, a w 2019 takiej wielkości Smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. złotych. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 65 i 75 cali będą stanowiły około 55% ilościowej sprzedaży na naszym rynku.