Strategy Analytics twierdzi, że niedobory komponentów spowodowane wojną Rosji z Ukrainą i odrodzeniem się COVID-19 w Chinach poważnie zakłóciły rynek inteligentnych głośników i inteligentnych wyświetlaczy.
Strategy Analytics szacuje, że całkowita sprzedaż inteligentnych głośników i inteligentnych wyświetlaczy spadła o 5% rok do roku do 35,3 miliona sztuk, co jest drugim spadkiem rok do roku w historii rynku.
Zakłócenia dostaw i COVID w Chinach największy wpływ miały na Alibabę, Baidu i Xiaomi.
Sprzedaż inteligentnych wyświetlaczy w I kwartale 2022 r. spadła o 7% rok do roku o 9,9 miliona sztuk.
Sprzedaż podstawowych inteligentnych głośników (bez wyświetlacza) spadła w tym samym okresie o około 4%.
Dziewiętnaście z 50 najlepiej sprzedanych modeli w pierwszym kwartale 2022 r. to inteligentne wyświetlacze.
Druga generacja Amazon Echo Show 5 ma pozycję nr 1 na rynku inteligentnych wyświetlaczy w pierwszym kwartale 2022 r. z 1,6 miliona sprzedanych sztuk. Druga pozycja to Google Nest Hub, a trzecia to druga generacja Amazon Echo Show 8.
HomePod Mini był najlepiej sprzedającym się urządzeniem w pierwszym kwartale 2022 r., z wynikiem prawie 4,5 miliona sztuk. Kolejne miejsca należały do czwartej generacji Amazon Echo Dot i Nest Mini Google.
Na ogólnym rynku inteligentnych głośników i inteligentnych wyświetlaczy w pierwszym kwartale 2022 r. dwa pierwsze miejsca pozostały niezmienione, z Amazonem na pierwszym miejscu, a za nim Google. Apple przejął trzecie miejsce dzięki problemom chińskich graczy.