Firma Counterpoint oceniła sytuację rynkową w 2 ważnych segmentach rynku smartfonów w Europie. Chodzi o średnią półkę i segment tańszych urządzeń premium. Huawei od roku niemal przestał sprzedawać w Europie smartfony i obecnie jego udziały są dzielone między Xiaomi, OPPO, OnePlus, realme i vivo. Choć Huawei sprzedawał głównie tanie telefony poniżej 250 dolarów, to teraz główna walka toczy się w segmencie 250 - 700 dolarów. Ceny kupowanych urządzeń wzrosły i to pomimo negatywnego wpływu pandemii. Najbardziej presję "nowych" chińskich graczy odczuwa Samsung. Xiaomi, OPPO, OnePlus, realme i vivo przedstawili bardzo atrakcyjne portfolio tańszych flagowców. Bardzo dobrze sprzedają się także smartfony z 5G - w Europie to już połowa sprzedawanych urządzeń na średniej półce. Counterpoint ocenia, że w najbliższych czasie Chińczycy jeszcze mocniej zaatakują segment premium - także smartfonami rozkładanymi. To złe informacje dla Samsunga, który chciał od sierpnia wyróżnić się w tym segmencie nowymi smartfonami w bardziej atrakcyjnych cenach.