Rynek smartwatchy powiększył się o 24% rok do roku. Głównym czynnikiem było zapotrzebowanie na urządzenia w kategorii poniżej 100 dolarów, czyli 450 zł. Czwarty kwartał 2021 przyniósł rekordową liczbę 40 milinów dostarczonych na rynek smartwatchy.
Jak podaje Counterpoint Technology Market Research Apple zaliczyło delikatny spadek z 33 do 30% udziału w rynku smartwatchy. To i tak daje Apple pierwsze miejsce z dużym zapasem. Warto też zauważyć, że 30% udziału wystarczyło aby firma z Cupertino zgarnęła połowę przychodu z rynku smartwatchy. To imponujący wynik, którego się po Apple i tak spodziewamy.
Według analizy trzy marki w roku 2021 rosły szybciej od pozostałych: Samsung, Garmin i Amazfit. Samsung zaliczył bardzo duży wzrost 200%, osiągając swoją największą dotąd liczbę dostarczonych na rynek smartwatchy w trzecim kwartale 2021 roku. Pozwoliło to Samsungowi zwiększyć udziały w rynku z 8,9 do 10,2% i awansować z trzeciego na drugie miejsce zaraz po Apple. Najwyraźniej partnerstwo z Google i przejście na Wear OS było właściwą decyzją.
Huawei zaliczyło spory spadek z drugiej pozycji i 10,7% udziału na 7,7% udziału w rynku i trzecie miejsce. Podobny los spotkał Fitbit, który po przejęciu przez Google zaliczył 15% spadek dostaw i spadł na siódme miejsce udziału w rynku, ale planowane w 2022 premiery mogą przynieść odbicie.
Największym zaskoczeniem okazał się Garmin ze wzrostem 35% rok do roku. Tym sposobem Garmin przeskoczył na szóste miejsce pod względem udziały w rynku.
Warto też wspomnieć o gwałtownym, aż czterokrotnym wzroście smartwatchy na rynku indyjskim, w związku z pojawieniem się lokalnych, indyjskich marek takich jak Noise.