Firma Counterpoint podała dane dotyczące sprzedaży zegarków typu smartwatch w IV kw. i całym 2020 r. Przez cały rok sprzedaż zegarków urosła tylko o 1.5%, a w IV kw. nieznacznie spadła. W IV kw. Apple na pozycji lidera miał 40% całego rynku zegarków. Drugie miejsce zajmował Samsung. W całym 2020 r. na drugiej pozycji wylądował Huawei, który bardzo znacznie zwiększył swoją sprzedaż tego typu urządzeń.
Coraz lepiej sprzedają się zegarki najdroższe - z segmentu premium marek takich jak Apple, Samsung i Garmin. Coraz mniej rynku mają tanie urządzenia kosztujące od 101 do 200 dolarów, a rośnie segment 300+.
Hitem Apple były zegarki Apple Watch Series 6 oraz SE.
Analitycy prognozują, że już niedługo na rynku smartwatchy wyraźniej zobaczymy takich graczy jak OPPO i realme.
Global Smartwatch Shipments Share, Q4 2020 vs Q4 2019
Global Smartwatch Shipments, 2020 vs 2019
Global Smartwatch Shipments Share by Retail Price Band, Q4 2020 vs Q4 2019