Rynek zegarków rośnie głównie w segmencie premium od 300 dolarów wzwyż

Newsy
Opinie: 0
Rynek zegarków rośnie głównie w segmencie premium od 300 dolarów wzwyż

Firma Counterpoint podała dane dotyczące sprzedaży zegarków typu smartwatch w IV kw. i całym 2020 r. Przez cały rok sprzedaż zegarków urosła tylko o 1.5%, a w IV kw. nieznacznie spadła. W IV kw. Apple na pozycji lidera miał 40% całego rynku zegarków. Drugie miejsce zajmował Samsung. W całym 2020 r. na drugiej pozycji wylądował Huawei, który bardzo znacznie zwiększył swoją sprzedaż tego typu urządzeń.

Coraz lepiej sprzedają się zegarki najdroższe - z segmentu premium marek takich jak Apple, Samsung i Garmin. Coraz mniej rynku mają tanie urządzenia kosztujące od 101 do 200 dolarów, a rośnie segment 300+.

Hitem Apple były zegarki Apple Watch Series 6 oraz SE.

Analitycy prognozują, że już niedługo na rynku smartwatchy wyraźniej zobaczymy takich graczy jak OPPO i realme.

Global Smartwatch Shipments Share, Q4 2020 vs Q4 2019 

Global Smartwatch Shipments Share, Q4 2020 vs Q4 2019

 

Global Smartwatch Shipments, 2020 vs 2019

Global Smartwatch Shipments Share, Q4 2020 vs Q4 2019

 

Global Smartwatch Shipments Share by Retail Price Band, Q4 2020 vs Q4 2019

Global Smartwatch Shipments Share, Q4 2020 vs Q4 2019

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: