Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych - raport

Newsy
Opinie: 13

Poniżej prezentujemy obszerny raport z badania Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych.

Badanie przeprowadzono w styczniu 2014 roku, na losowej próbie n=1796 internautów. Wykorzystano metodę RTS (real time sampling), która wyklucza udział tzw. „zawodowych respondentów”. 

Badanie prowadziły firmy LeadR oraz IRCenter.

LeadR Sp. z o.o. – agencja interaktywna specjalizującą się w gromadzeniu, zarządzaniu oraz monetyzacji baz danych osobowych. 

IRCenter to agencja specjalizująca się w badaniach i konsultingu marketingowym w obszarze digital i interactive. 

 

 

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    greg pisze: 2014-04-14 09:54
    badanie nierzetelne-jeśli chodzi o część dotycząca telefonii komórkowej to nie sprecyzowano co oznacza dobra jakość połączeń. Prawdopodobnie respondenci nie mieli pojęcia co to oznacza i podali dla takiego playa wysokie wskaźniki jakości. Tonie jest prawda .Przeniosłem sie niedawno z play ponieważ jakość była zła: stałe niezależnie od sytuacji trzaski, urywanie głosu, od mojej mamy (była w play) nie wychodziły smsmy a technicy nie wiedzieli dlaczego.Więc przy słabej jakości połączeń nie może być tak by taka duża liczba osób twierdziła,że jakosc połączeń jest w tej sieci OK :)
    4
  • Users Avatars Mini
    Patryk pisze: 2014-04-14 10:20
    "Zadowolenie z prędkości internetu" - jakim cudem Play jest pierwszy skoro jako jedyny ogranicza prędkość internetu?
    4
  • Users Avatars Mini
    s pisze: 2014-04-14 11:20
    Macie błąd. Rozwijając "Dostawcy usług" pojawia się w powiększeniu nie to zestawienie co w pomniejszeniu. Pojawia się "Rodzaje dostępu", które jest poniżej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2014-04-14 11:30
    Mi się badanie bardzo podoba. Podaje wiele ciekawych informacji. Rozumiem, że badanie jest statystycznie miarodajne. Chociażby to, 56% wybiera Play ze względu na cenę. Biorąc pod uwagę obecną politykę cenową operatora to chyba zła wiadomość. Oczywiście to potrwa trochę zanim dotrze to do świadomości Kowalskiego ale dla Play może to być problem. Podobnie z NETIĄ i Internetem. Gdyby nie cena, to z badania wynika, że chyba nikt by tego nie kupił. itd, itp. Generalnie ciekawe dane.
    -1
  • Users Avatars Mini
    pipi pisze: 2014-04-14 11:35
    A ja mam Play'a i jestem super zadowolony. Podobnie jak cała moja rodzina.
    -1
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-04-14 12:41
    To badanie to niezły bullshit, ciekawe jakie to kryteria jakości połączenia wywindowały Play? Przecież to czysty absurd! Właśnie dlatego ludzie uciekają z Play, z powodu słabej jakości i stabilności połączeń głosowych. Miałem wszystkich operatorów (średnio 1,5 roku każdego), z całym obiektywizmem mogę powiedzieć że w Play jest największa tragedia. Choćbym miał płacić jakiemuś operatorowi więcej - NIGDY WIĘCEJ "JAKOŚCI" PLAY!
    5
  • Users Avatars Mini
    swiadomy klient swojej sieci komorkowej pisze: 2014-04-14 17:31
    Ludzie niech się lepiej nauczą, że salony są od sprzedaży a nie od załatwiania innych spraw - po to wymyślono telefoniczne biura obsługi/zarządzanie numerem Online na stronie WWW operatora czy aplikacje na smartfony, żeby klient szybciej załatwił sprawę, a nie stał w kolejkach jak w PRL-u.
    1
  • Users Avatars Mini
    Obiektywny pisze: 2014-04-14 20:56
    @pipi Za darmo to i ocet słodki.
    -1
  • Users Avatars Mini
    toczek pisze: 2014-04-15 09:45
    Żeby ocenić jakość (rzetelność) badania trzeba najpierw zapoznać się z założeniem projektu (to te 3 punkty opisane we wprowadzeniu). Inna sprawa, to czemu ma służyć takie badanie. Wg mojej oceny zbadano stopień zadowolenia z jakości usług telekomunikacyjnych 1796 osób siedzących w internecie (i mających czas na udział w ankiecie) i tyle, w żaden sposób wyniki badania nie dadzą się uogólnić na resztę populacji. Dowód, proszę bardzo, kuriozalny wniosek autorów badania: "Usługi komórkowe stosunkowo rzadko kupowane są dla celów biznesowych" !!! Szkoda czasu na analizy i dyskusje dotyczące tego bzdeta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-04-15 10:52
    Odnoszę wrażenie, że jakiekolwiek by nie padły wnioski takich badań i tak ludzie w nic NIE uwierzą. Ot taka nasza cecha narodowa, że we wszystkim widzimy spisek i oszustwo. Różnie to bywa, ale czasem jest w takich badaniach sporo prawdy. Nie można przyjąć za pewnik czy grupa ludzi biorąca udział w badaniu ankietowym, posiada strukturalne cechy całego społeczeństwa. Jednak jakoś badania trzeba przeprowadzić. Obrać jakiś algorytm. Wszystkich przebadać się nie da. Zresztą każdy ma telefon w garści i wie co się dzieje dookoła. Ogólnie należy cały czas monitorować operatorów. Nie bać się ich zmieniać. Wybierać optymalne rozwiązanie dla nas i tyle.
    2
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-04-15 12:50
    @Grzegorz Szewczak, Złe założenia przyjęto i złą metodologię, 1796 osób z internetu? To nie jest żaden reprezentatywny pomiar, znajdziesz drugą grupę 1796 osób która ci powie co innego. Zupełnie bzdurne i niepotrzebne są takie badania, jakość sieci obiektywnie może badać tylko UKE, bada się dla wszystkich opów konkretne sytuacje, wysyła konkretne pliki, różne są czasy pomiaru i wtedy można obiektywnie powiedzieć że ten albo tamten jest lepszy. Cały czas czekam na takie badanie, pełne i rzetelne, nie na żaden marketingowy bullshit z inspiracji opów.
    2
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-04-15 14:01
    @asf Jak już mówiłem wyżej. Takie badania zawsze należy traktować z przymrużeniem oka. Grupa reprezentatywna to też oddzielny temat na dyskusję. Nie wiadomo jak wybierani byli respondenci. Dla jednej osoby 10mbit/s to szaleństwo, dla innego bieda. I jak rozwikłać, który się myli ? Opinia pozostanie opinią. Zbadać dogłębnie i precyzyjnie całej sieci według mnie też się nie da. W jeden dzień może być natężenie sieci inne, drugiego dnia inne. Margines błędu zawsze się pojawi. Ogromne wahania transferu zdarzają się pomiędzy przecznicami, w środku/na zewnątrz budynku, a co dopiero w różnych miastach. W jednym miejscu wygra Orange, trochę dalej Polkomtel itd. Mogłoby UKE zaangażować ogromne środki i monitorować i badać sieć za setki milionów złotych. Pytanie czy jest sens. Najprościej jak coś nie działa, albo działa źle to zwyczajnie się tego pozbywamy i szukam alternatywy (chyba że jej nie ma).
    0
  • Users Avatars Mini
    asf pisze: 2014-04-15 14:28
    @Grzegorz Szewczak Jeżeli chodzi o telekomunikację to istnieją dosyć złożone ale miarodajne systemy pomiaru, pamiętaj też że to nie jest tak że świadczysz sobie usługi telekomunikacyjne "jak chcesz", są sprecyzownae standardy i normy których musisz się trzymać, nad tym kontrolę właśnie sprawuje w Polsce UKE. Dlatego uważam że zwykłe badania marketingowe (a zwłaszcza zlecane przez operatora takiego czy innego) są zwykłą manipulacją. Nie dziw się ludziom że "w nic nie wierzą", to nie cecha narodowa, to skutki wszechobecnej manipulacji.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: