Jeden producent zdominował rynek słuchawek - podobną pozycję ma już podobno także w Polsce

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Jeden producent zdominował rynek słuchawek - podobną pozycję ma już także w Polsce

Najnowsze badania Canalys pokazują, że globalne dostawy inteligentnego osobistego sprzętu audio spadły o 3% rok do roku do 110 milionów sztuk w trzecim kwartale 2023 r.

Słuchawki TWS stanowiły 73% dostaw. Urządzenia z przewodnictwem kostnym, stanowiły mniej niż 2% dostaw.

Jednym z najszybciej rozwijających się graczy był Huawei, który w Chinach wykorzystał silny wzrost smartfonów do sprzedaży urządzeń ekosystemowych, a w konsekwencji zwiększył dostawy o 30% w porównaniu z 3 kwartałem 2022 roku.

Poprawa warunków ekonomicznych i spodziewane premiery flagowych produktów Apple i Samsunga powinny dodatkowo wzmocnić rynek w 2024 roku. Canalys szacuje, że łączne dostawy w 2024 roku będą o 3,3% wyższe niż w 2023 roku. Konkurencja na rynku pozostanie jednak zacięta we wszystkich segmentach cenowych. W tym konkurencyjnym środowisku budowanie siły i widoczności marki musi być priorytetem dla sprzedawców.

Vendor

Q3 2023 shipments (million)

Q3 2023
 market share

Q3 2022
shipments (million)

Q3 2022
market share

Annual 
growth 

Apple

23.4

21%

25.3

22%

-7%

Samsung 

9.2

8%

10.7

9%

-14%

boAt

6.5

6%

6.6

6%

-1%

Sony

5.2

5%

4.6

4%

+11%

Xiaomi

4.3

4%

3.6

3%

+22%

Others

61.4

56%

62.8

55%

-2%

Total

110.1

100%

113.6

100%

-3%

 

Canalys 

Canalys 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: