Najnowsze badania Canalys pokazują, że globalne dostawy inteligentnego osobistego sprzętu audio spadły o 3% rok do roku do 110 milionów sztuk w trzecim kwartale 2023 r.
Słuchawki TWS stanowiły 73% dostaw. Urządzenia z przewodnictwem kostnym, stanowiły mniej niż 2% dostaw.
Jednym z najszybciej rozwijających się graczy był Huawei, który w Chinach wykorzystał silny wzrost smartfonów do sprzedaży urządzeń ekosystemowych, a w konsekwencji zwiększył dostawy o 30% w porównaniu z 3 kwartałem 2022 roku.
Poprawa warunków ekonomicznych i spodziewane premiery flagowych produktów Apple i Samsunga powinny dodatkowo wzmocnić rynek w 2024 roku. Canalys szacuje, że łączne dostawy w 2024 roku będą o 3,3% wyższe niż w 2023 roku. Konkurencja na rynku pozostanie jednak zacięta we wszystkich segmentach cenowych. W tym konkurencyjnym środowisku budowanie siły i widoczności marki musi być priorytetem dla sprzedawców.
Vendor |
Q3 2023 shipments (million) |
Q3 2023 |
Q3 2022 |
Q3 2022 |
Annual |
||
Apple |
23.4 |
21% |
25.3 |
22% |
-7% |
||
Samsung |
9.2 |
8% |
10.7 |
9% |
-14% |
||
boAt |
6.5 |
6% |
6.6 |
6% |
-1% |
||
Sony |
5.2 |
5% |
4.6 |
4% |
+11% |
||
Xiaomi |
4.3 |
4% |
3.6 |
3% |
+22% |
||
Others |
61.4 |
56% |
62.8 |
55% |
-2% |
||
Total |
110.1 |
100% |
113.6 |
100% |
-3% |