Jest najnowsza aktualizacja dla bardzo starego iPhona

Newsy
Opinie: 0
Jest najnowsza aktualizacja dla bardzo starego iPhona

Duży nacisk położony na prywatność i bezpieczeństwo to wyraźna taktyka marketingowa Apple i realna korzyść dla użytkowników sprzętu tego producenta. Apple podchodzi do tematu konsekwentnie na przestrzeni wielu lat i faktycznie jest uważany za oferującego wyższy standard od konkurencji. Najnowsza reklama prezentująca nowe funkcje bezpieczeństwa jest częścią tej strategii. Zarówno tłumaczy faktyczne zagrożenia dla prywatności, jak i przedstawia funkcje, które mają im przeciwdziałać.

Śledzenie e-maili przez marketerów

Apple zwraca uwagę, że marketingowe wiadomości e-mail są tak skonstruowane, aby nadawca mógł sprawdzić, czy zostały otwarte, kiedy i w jakim miejscu. Funkcja ochrony prywatności e-mail ukrywa adres IP użytkownika i pobiera dane w taki sposób, aby utrudnić śledzenie, kiedy i gdzie użytkownik otwiera swoją pocztę.

Zapobieganie śledzeniu podczas przeglądania sieci

Przeglądarka Safari ma wbudowaną i domyślnie aktywną funkcję, która ma zapobiegać śledzeniu użytkownika przez trackery zbierające informacje jakie strony odwiedza. Apple chwali się, że w tym celu używa uczenia maszynowego, aby maksymalnie utrudnić identyfikację użytkownika.

Zapobieganie śledzenia przez aplikacje

Apple zwraca uwagę, że dana aplikacja może zbierać dane na temat sposobu w jaki korzysta z niej użytkownik, ale może również śledzić zachowania użytkownika wykraczające poza nią samą. Apple wprowadza nową kategorię uprawnienia zezwalającą bądź nie na śledzenie użytkownika w innych aplikacjach. Czyni to sam fakt takiego śledzenia bardziej transparentnym dla użytkownika.

Apple nie zbiera danych z naszych płatności

Banki zbierają informacje na temat swoich klientów i w tym wypadku o wiele trudniej uniknąć śledzenia i profilowania każdego z naszych zakupów. Apple zapewnia, że jeśli skorzystamy z ich metody płatności, czyli z Apple Pay to wówczas żadne dane naszej transakcji nie będą zapisywane. W efekcie Apple nie gromadzi danych co i gdzie zostało przez nas kupione, ani ile kosztowało.

Prywatność i bezpieczeństwo dla każdego

Bohaterem reklamy jest Nick Mohammed, brytyjski aktor znany z serialu Ted Lasso. W reklamie, podobnie jak w serialu, gra postać osoby mającej o sobie bardzo wysokie mniemanie. Rzeczywistość weryfikuje jego wyobrażenia jako przeciętnego faceta. Jest to jednocześnie sugestia, że prywatność jest dla każdego, nie tylko dla sław i celebrytów. Każdy powinien mieć możliwość zadbać o nią we właściwy sposób.

Apple aktualizuje 10 letniego iPhone 5S

Doskonałym przykładem, że dbałość Apple o bezpieczeństwo swoich użytkowników to nie tylko marketing i reklamy jest zaktualizowanie dziesięcioletniego iPhone 5S. Mówimy o telefonie mającym swoją premierę w 2013 roku, który ostatnią aktualizację systemu dostał w 2018 roku. Teraz, po 4 latach od zakończenia wsparcia dla aktualizacji systemu Apple łata lukę bezpieczeństwa pozwalająca wykonać szkodliwy kod przez specjalnie spreparowaną stronę WWW. Nowsze modele także tę aktualizację otrzymały. Takie działania uwiarygodniają reklamy Apple dotyczące bezpieczeństwa lepiej niż zatrudnienie najlepszych aktorów.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: