"W rzeczywistości 13 cm2 to niezbyt wiele, ale gdy w grę wchodzą multimedia, 13 cm2 na wyświetlaczu Twojej komórki zmienia postać rzeczy. Siemens CX65 - multimedialna zabawa na 13 cm2 wyświetlacza. Siemens mobile" - przekonuje 20 sekundowy spot telewizyjny, stanowiący jeden z elementów dużej kampanii reklamowej nowego telefonu komórkowego Siemensa, która wystartowała na polskim rynku 18 czerwca br.
Wyświetlacz telefonu CX65 stał się inspiracją dla przygotowanych na potrzeby kampanii spotów oraz kreacji reklamowych. W połączeniu z równolegle komunikowaną gamą jego multimedialnych funkcji, powstał sugestywny przekaz zachęcający do wykorzystania wyjątkowych możliwości CX65.
Tematyka poszczególnych kreacji jest zróżnicowana, posiada jednak wspólne elementy, w tym layout, manifestujące spójność i zwiększające skuteczność kampanii. Ukazywane są rozmaite wycinki o powierzchni 13 cm2, które - jak można podejrzewać - niewiele mówią podczas codziennej obserwacji rzeczywistości. Sytuacja zmienia się po przełożeniu 13 cm2 na ekran CX65, w pełni ukazującego wymiar otaczającego nas świata. Kawałek murawy boiska w obiektywie telefonu komórkowego Siemensa to multimedialna pocztówka lub filmowy klip w pełnej okazałości: wiwatująca publiczność, pełne trybuny i piłkarski stadion. Podobne przełożenie komunikowane jest poprzez wycinek ślubnego welonu i zdjęcie szczęśliwej młodej pary. Inna wersja wykorzystuje fragment brazylijskiego kokosa, który - jak widać na pełnym wyświetlaczu CX65 - za moment z dużą prędkością spadnie na głowę pozującego do fotografii urlopowicza… 13 cm2 wyświetlacza i czujesz jakbyś tam był.
Opisywanej kampanii towarzyszy nowy slogan branży telefonów komórkowych Siemens mobile: "Designed for life". Hasło debiutuje na polskim rynku i odwołuje się m.in. do powszechnych w telefonach Siemensa multimedialnych funkcji oraz możliwości ich wykorzystania w każdej sytuacji codziennego życia. Użytkownicy telefonu CX65, oprócz imponującego wyświetlacza o powierzchni 13 cm2 otrzymują także m.in. kamerę VGA oraz funkcje wideo oraz MMS. To "robi wrażenie", jak przekonują prasowe kreacje w kampanii Siemens mobile.
Kampania Siemensa częściowo odwołuje się do piłki nożnej. Fakt ten został wykorzystany w medialnym plasowaniu poszczególnych spotów w ścisłym towarzystwie relacji z Euro 2004. Dotyczy to m.in. bezpośrednich transmisji telewizyjnych z meczów, w przeważającej mierze w prime time, a także obecności w mediach sportowych. Gwarantuje to zwiększone dotarcie do grupy docelowej, w przeważającej mierze składającej się z mężczyzn.
W niektórych mediach drukowanych zastosowany zostanie efekt "teasera" - w ramach jednego numeru czytelnik wpierw natrafia na wspomniany, enigmatyczny wycinek murawy, a dopiero później poznaje wytłumaczenie na całostronicowej reklamie.
Prawdziwą skalę kampanii reklamowej telefonu CX65 odzwierciedla bardzo rozbudowany media plan. Kompleksowość w dotarciu do szerokiego grona odbiorców docelowych uzyskana będzie poprzez wykorzystanie telewizji, prasy drukowanej, Internetu oraz outdooru.
Spoty o emitowane będą na antenie: TVP, TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Turbo, Polsatu, Polsatu Sport, TV 4, Discovery Channel, MTV oraz National Geographic.
Prasa obejmie takie pisma, jak: Auto Świat; Brief, Chip, CKM, Cztery Kąty, Duży Format - Gazeta Wyborcza, Elle, Film, Focus, Gazeta Wyborcza, Komputer Świat, Media & Marketing, National Geographic, Newsweek, Piłka Nożna Plus, Playboy, Polityka, Przegląd Sportowy & Tempo, Przekrój, Rzeczpospolita, Twój Styl, Viva! oraz Wprost.
W Internecie reklamę CX65 zobaczyć można będzie na stronach: 30 Ton, FTB, Gazeta.pl, GSMonLine, Info GSM, Interia, Kadra, Mobileclub, MTV, O2, Onet.pl, Onet - Technopolis, Palmtop, Pogodzinach, Przekroj.pl, Radiostacja, Sports.pl, Stopklatka, Szorty oraz Wprost. Wykorzystane zostaną m.in. takie formy, jak top layer, brandmark oraz billboard. Miłośnicy internetowych pogawędek natrafią także na reklamę telefonu Siemensa w komunikatorze Gadu-Gadu.
Reklama zewnętrzna na publicznych środkach transportu widoczna będzie w sześciu miastach: Warszawie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie oraz Wrocławiu.
Prowadzoną na zlecenie Siemens Sp. z o.o. kampanię reklamową telefonu CX65 zainaugurowała emisja dwóch 15" spotów na antenie TVP podczas meczów Euro 2004 w dniu 18 czerwca. Regularna i angażująca wszystkie wymienione media kampania ruszy 5 lipca i trwać będzie do końca pierwszego tygodnia sierpnia br. Za adaptację spotów reklamowych odpowiedzialny był McCann-Erickson Polska, opracowaniem planu mediowego zajęła się agencja Media Direction OMD.
- Kampania Siemens CX65 w pełni ukazuje multimedialne możliwości tego telefonu. Podkreślamy to m.in. poprzez szerokie wykorzystanie Internetu w naszej kampanii. Chcemy komunikować fakt, że na dużym wyświetlaczu zmieścić można dużo więcej atrakcyjnych treści, niezależnie od ich tematyki i kontekstu. Uzupełniają one bogate funkcje telefonu, które wykorzystywać można zarówno podczas wakacji oraz niecodziennych wydarzeń, jak i w trakcie wykonywania biznesowych obowiązków - powiedziała Kinga Kozicka, dyrektor marketingu branży telefonów komórkowych w Siemens Sp. z o.o.