Wyniki kampanii przeprowadzonej dla Volkswagena przez agencję FIRST Interactive Polska wskazują na to, że reklama SMS'owa może cieszyć się dużą akceptacją odbiorców. Według specjalistów dużą zaletą reklamowych SMS'ów jest ich stuprocentowa skuteczność. Panuje jednak przekonanie, że odbiorcy tego typu przekazów nie zawsze je aprobują. Żeby temu zapobiec nadawcy mogą na przykład odpowiednio kształtować tekst reklamowy, który powinien być krótki, intrygujący i nieagresywny. Jednak wyniki kampanii przeprowadzonej dla Volkswagena przez agencję FIRST Interactive Polska wskazują na inny – dość oczywisty, a często pomijany w dyskusjach sposób zwiększenia akceptacji – precyzyjne targetowanie. W lipcu przeprowadziliśmy dla Volkswagena SMS'ową kampanię reklamową pod nazwą „Prognoza na lipiec” – mówi Marek Szozda, project manager FIRST Interactive Polska. Była ona częścią szerokiej promocji sprzedażowej prowadzonej także w telewizji, radiu i prasie. Przy zakupie różnych modeli samochodu można było uzyskać różne korzyści. Dlatego precyzyjnie wyznaczyliśmy grupy odbiorców, do których miały być wysłane poszczególne komunikaty. Każdy otrzymał informacje o promocji modelu, który najbardziej odpowiadał jego charakterystyce. W ten sposób dokładnie dopasowaliśmy przekaz do potrzeb i zainteresowań właścicieli telefonów i z pewnością właśnie dlatego nasza kampania spotkała się z tak dużą akceptacją. Marek Szozda zwraca także uwagę na fakt, że informacyjnym wsparciem komunikatu była infolinia, której numer znajdował się w SMS'ie. Dzwoniąc pod numer infolinii można było uzyskać wyczerpujące dane o promocji. Dzięki temu przekaz zyskiwał na atrakcyjności. Volkswagen po raz pierwszy zdecydował się na tę formę reklamy. |