Telekomunikacja Polska jest przedsiębiorcą wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej, w skład której wchodzi m.in. usługa Ogólnokrajowego Biura Numerów (OBN). TP została wyznaczona do świadczenia usługi OBN już w lipcu 2006 r. Zgodnie ze szczegółowymi warunkami realizacji tej usługi, określonymi decyzją Prezesa UKE, musi być ona świadczona za taką samą opłatę wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych, tj. sieci telefonii stacjonarnej, jak i ruchomej, czyli aktualnie, zgodnie z cennikiem TP, po 1,42 zł brutto za połączenie.
Wymóg realizacji usługi OBN za taką samą opłatę wszystkim użytkownikom jest ściśle związany z tym, że usługa ta jest świadczona w ramach usługi powszechnej i przede wszystkim dlatego powinna być dostępna wszystkim użytkownikom na niedyskryminujących warunkach, po przystępnej cenie.
Jednak w dalszym ciągu nie wszyscy użytkownicy mają dostęp do usługi OBN za taką samą opłatę, należą do nich użytkownicy m.in. Global Connect, Gremium, Nordisk Polska, Polskiej Telefonii Cyfrowej, Polskiej Telefonii Komórkowej „Centertel", Polkomtel, Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W związku z tym, w dniu 31 grudnia 2009 r. Prezes UKE nałożył na TP karę pieniężną w wysokości 500 000 zł za niewypełnianie tego obowiązku.