Według miesięcznika Mobile Internet, Karta Świat jest najlepszym rozwiązaniem typu pre-paid, służącym do wykonywania tanich połączeń międzynarodowych.
W rankingu kart typu pre-paid, służących do wykonywania tanich połączeń międzynarodowych, zamieszczonym w najnowszym numerze miesięcznika Mobile Internet, Karta Świat firmy Tele2 została uznana za najlepsze rozwiązanie spośród 10 ujętych w raporcie. Ranking miesięcznika Mobile Internet jest jednym z pierwszych tak kompleksowych testów rozwiązań pozwalających na radykalne ograniczenie wydatków na rozmowy międzynarodowe.
- Inicjatywa miesięcznika Mobile Internet bardzo nas cieszy, gdyż po raz pierwszy dokonano tak dogłębnego porównania poszczególnych rozwiązań. Jesteśmy również dumni, że nasza ciężka praca zmierzająca do dostarczenia naszym klientom wysokiej jakości usług w atrakcyjnych cenach została zauważona przez niezależne źródła - powiedział Fredrik de Lerigon, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.
Kryteria ocen w rankingu były następujące: dostępność kart, możliwość zakupu przez Internet, numer dostępowy, jakość informacji o usługach, łatwość obsługi, jakość połączeń, ceny oraz dostępność z telefonów komórkowych.
Karta Świat uplasowała się w czołówce niemal wszystkich kategorii z wyjątkiem kategorii "dostępności z telefonów komórkowych", gdyż oferuje użytkownikom wyłącznie bezpłatny numer dostępowy typu 0-800. Takie rozwiązanie ma jednak wiele zalet, wśród których najważniejsza to jasno określona, niska cena. W przeciwieństwie do wielu innych dostępnych na rynku rozwiązań, ceny połączeń wykonywanych za pomocą Karty Świat nie są powiększane o koszt połączenia z numerem dostępowym.
Mimo że Karta Świat nie zdobyła punków we wspomnianej wyżej kategorii, łączna nota 7,12 punku na 10 możliwych, zapewniła rozwiązaniu Tele2 pewne zwycięstwo w rankingu.
Pierwsza 3. rankingu Mobile Internet:
Kryterium (waga) | Karta Halo | Karta Świat | Phone1 |
Dostępność kart (11,7 proc.) | 1 | 8 | 0 |
Zakup przez Internet (5,9 proc.) | 0 | 7 | 10 |
Numer dostępowy (5,9 proc.) | 9 | 10 | 4 |
Informacje o usługach (5,9 proc.) | 5 | 7 | 8 |
Łatwość obsługi (5,9 proc.) | 3 | 7 | 7 |
Jakość połączeń (41,1 proc.) | 10 | 8 | 10 |
Ceny (17,7 proc.) | 5 | 6 | 4 |
Dostępność z tel. kom. (5,9 proc.) | 5 | 0 | 5 |
Ocena ogólna: | 6,41 | 7,12 | 6,82 |
Źródło: Mobile Internet nr. 8 sierpień 2003