Wszyscy klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają odpowiednią zdolność kredytową, mogą skorzystać z płatności odroczonych PKO Płacę później.
Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).
Dotychczas usługę aktywowało 49,1 tys. osób, a łączna kwota przyznanych im limitów to 39,3 mln złotych.
Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link).
Aby aktywować usługę w iPKO należy kliknąć w ikonę tej usługi (na komputerze - w prawym górnym rogu strony głównej, na telefonie - pod skróconą historią operacji na koncie), a w IKO trzeba wejść w „Moje produkty” i następnie w „PKO Płacę później” i kliknąć ikonkę ze znakiem „+” na dole ekranu albo w „Płatności”, „Płatności mobilne” i tam w ikonkę „PKO Płacę później”.
Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.
Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.