France Telecom, wybrał paryską agencję Euro RSCG BETC, część Havas Advertising, do prowadzenia radykalnego rebrandingu działu telefonii komórkowej. Plan zakłada wymianę trzech produktów: Itineris, Mobicarte i Olana, na jeden, paneuropejski o nazwie Orange. Zarówno France Telecom ani Euro RSCG nie ujawnili wielkości budżetu. Jak twierdzi czołowy analityk rynku mediowego we Francji, firma Secodip, France Telecom wydał 140 mln. dolarów w ub.r. na reklamę usług telefonii komórkowej. W końcu pierwszego kwartału b.r. France Telecom miał 15 mln. klientów we Francji i 50% udział w rynku. Obecnie Orange dostarcza telefonię komórkową do 33 mln. klientów w 19 krajach na całym świecie i jest właścicielem licencji na świadczenie usług telefonii trzeciej generacji. Zamknięcie czysto francuskich brandów na korzyść brandu Orange to strategia ukierunkowana na pozyskanie globalnej roli w usługach telefonii bezprzewodowej, w ramach, której do roku 2005 France Telecom planuje mieć 50 operatorów na lokalnych rynkach. |