Klienci PLAY w sieci Orange - lista pytań i odpowiedzi

Newsy
Opinie: 8

Pełna lista pytań i odpowiedzi związanych z możliwością korzystania z sieci Orange przez klientów sieci PLAY:

1. Czy klient może korzystać z wszystkich usług na zasięgu Orange (np. kody USSD, wideo połączenia, itp.)?

Tak, Klient używając sieci Orange ma prawo do korzystania z wszystkich usług, które działają we własnej sieci nadajników P4, operatora sieci Play.

2. Czy sieć Orange wlicza się do sieci telekomunikacyjnej P4 czyli czy np. Pakiet Smartfon będzie rozliczany przy zalogowaniu do Orange?

Tak, sieć Orange wlicza się do sieci telekomunikacyjnej P4 w rozumieniu Umowy o Świadczeniu Usług Telekomunikacyjnych, a tym samym Pakiet Smartfon będzie rozliczany po zalogowaniu się do Orange. Należy jednak zwrócić uwagę na pakiety działające w tzw. „Strefie Taniego Internetu w Play” (niektóre oferty pakietów sprzed ponad roku), które nie działały w roamingu w sieci Plus. Te pakiety nie działają także na zasięgu Orange.

3. Czy klient musi spełnić jakieś warunki abyśmy mogli mu włączyć sieć Orange?

Nie, usługa będzie sukcesywnie włączana wszystkim abonentom sieci Play, korzystającym z oferty głosowej, tj. z wyłączeniem tych kart SIM, na których uruchomiona jest oferta Play Online. W zależności od konfiguracji telefonu i/lub karty SIM mogą zdarzyć się przypadki, kiedy trzeba będzie zrestartować telefon, ewentualnie ręcznie wybrać sieć Orange w ustawieniach telefonu, a następnie powrócić do automatycznego trybu wyboru sieci.

4. Czy z tego zasięgu będą mogli korzystać klienci telemetryczni?

Tak, w podobnym stopniu, jak teraz mogą korzystać z sieci Plus.

5. W jakim czasie następuje aktywacja?

W tym przypadku nie można mówić o czasie aktywacji, gdyż operacja aktualizacji ustawień odbywać się będzie sukcesywnie dla wszystkich Klientów sieci Play (z wyłączeniem Play Online) i dostępność sieci Orange w roamingu krajowym będzie natychmiastowa.

6. Czy trzeba resetować telefon po dodaniu dostępu do sieci Orange?

W przeważającej części nie jest potrzebna tego typu operacja. Karta SIM po zaktualizowaniu ustawień wybierze sieć Orange, jeśli warunki oferowane przez tą sieć będą w tym miejscu najlepsze do zrealizowania połączenia.

7. Co będzie widać na wyświetlaczu telefonu (jakie logo)?

W zależności od modelu telefonu, będzie to cały czas Play, albo nazwa partnera roamingowego. Zasada jest taka, iż jeśli Klient logował się do sieci roamingowej i widział logo sieci innej niż Play, teraz zobaczy logo nowego partnera roamingowego.

8. Do jakiej sieci będzie dostęp (2G, 3G)?

Do każdej z tych sieci.

9. Jaki jest sposób aktywacji?

Aktywacja jest automatyczna, Klient nie dokonuje żadnych zmian na koncie lub w konfiguracji telefonu.

10. Czy zmienią się regulaminy?

Nie, regulaminy nie ulegają zmianie. Dokumenty te zawierają pojęcie ‘Sieci Telekomunikacyjnej P4’, co oznacza sieć własną lub partnerów roamingowych, na których realizujemy swoje usługi.

11. Jeżeli klientowi zostanie udostępniona sieć Orange czy po jakimś czasie może być ona zabrana?

Taka operacja nie powinna się zdarzyć, aczkolwiek biorąc pod uwagę testowy charakter wprowadzenia tej usługi, mogą zdarzyć się pojedyncze przypadki, w których taki dostęp ulegnie wyłączeniu. Należy wtedy złożyć reklamację, która w efekcie przywróci poprzednie ustawienia.

12. Czy Play Online będzie działał na zasięgu Orange?

Nie, Play Online realizowany jest w dalszym ciągu jedynie na własnej infrastrukturze P4.

13. Czy usługa jest płatna?

Usługa jest bezpłatna, a jej celem jest jeszcze lepsze świadczenie usług telekomunikacyjnych.

14. Czy jest możliwość rezygnacji z tego zasięgu?

W najbliższych tygodniach udostępnimy taką możliwość, jeśli Klient zgłosi taką potrzebę.

15. Dlaczego sieć została uruchomiona na wybranych/jednym numerze z wielu jakie posiadam i kiedy i czy zostanie uruchomiona na pozostałych?

To dlatego, iż uruchamianie roamingu w Orange dla Klientów sieci Play to proces, który potrwa kilka tygodni. Włączanie opcji dostępu w ramach roamingu krajowego będzie odbywać się ciągle w sposób losowy, nie związany z kontami abonenckimi poszczególnych Klientów.

16. Czy będę mógł korzystać z roamingu międzynarodowego w sieci Orange?

Nie. Umowa o współpracy z Orange zakłada wykorzystanie polskiej infrastruktury sieci Orange.

17. Czy korzystanie z sieci Orange wpływa w jakikolwiek sposób na usługi, transmisję danych, czy wprowadzi to jakieś zmiany na moim koncie abonenckim?

Nie, nie wprowadza żadnych zmian, jest tak samo przejrzyste jak korzystanie z roamingu krajowego w sieci Plus (jak dotychczas).

18. Czy w związku z tym będę miał preferencyjne warunki łączenia z abonentami Orange?

Warunki cenowe połączeń do abonentów Orange reguluje regulamin Klienta, który podpisał w momencie zawierania Umowy i nie ulegają one zmianie.

19. Czy Play nie współpracuje już z Polkomtel (Plus)?

Sieć Play kontynuuje współpracę z firmą Polkomtel (operatorem sieci Plus), a rozszerzenie liczby partnerów roamingowych ma na celu zapewnienie jeszcze lepszej jakości usług naszym Klientom.

20. Czy i kiedy możecie mi przywrócić ponownie zasięg Orange?

Taką reklamację należy złożyć w ramach standardowego procesu reklamacyjnego. Reklamacja zostanie rozpatrzona w standardowym trybie.

21. Jak się przełączam z Plusa na Orange to mi zrywa połączenie: z jakiego powodu, chcę za to jakąś rekompensatę, chcę zerwać z Wami umowę z tego powodu, bo to się zdarza notorycznie.

W trakcie trwania połączenia nie jest możliwe przeniesienie abonenta z sieci Plus na Orange, gdyż konfiguracja sieci wymusza pozostanie w zasięgu operatora roamingowego, u którego rozpoczęło się połączenie. Ciągłość zasięgu obu partnerów roamingowych jest potwierdzona przez publikowane przez nich informacje prasowe i nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń. Porównując dwie sytuacje: przed i po włączeniu roamingu z Orange, w momencie gdy Klient tracił zasięg Plus, pozostawał w ogóle bez możliwości połączenia (bo zapewne sieci Play nie było także). Teraz, po wyjściu z zasięgu sieci Plus (przy braku zasięgu Play), połączenie co prawda zostanie zerwane, ale Klient będzie mógł się ponownie połączyć, korzystając z zasięgu roamingowego w Orange.

22. Dlaczego mam zasięg Orange? Wcześniej nie miałem, nie wyrażałem na to zgody.

Zasięg Orange to możliwość skorzystania z usług sieci Play z wykorzystaniem nowego partnera roamigowego, który stanowi element składowy Sieci Telekomunikacyjnej P4. Zmiany listy partnerów roamingowych w ramach ww. Sieci nie podlegają procesowi udzielenia zgody przez Klienta, a mają zapewnić jeszcze lepszy stopień świadczonych przez Play usług. Nie jest to także podstawą do wypowiedzenia umowy z P4 bez konieczności opłacenia kary umownej.

23. Miałem lepszy zasięg jak byłem w sieci Polkomtel/Play niż teraz.

W sytuacji, gdy Klient odczuje dyskomfort wynikający z nowych ustawień, w ciągu kilku tygodni będzie miał możliwość wyłączenia opcji dodatkowego partnera roamingowego. W ostateczności, może w tej chwili dokonać manualnego wyboru dostawcy usług w ustawieniach swojego telefonu.

24. Czy bez mojej zgody możecie przełączyć mnie na inną sieć? Czy zmienia się cennik?

Uzupełnienie listy partnerów roamingowych o kolejnego partnera nie zmienia warunków świadczenia usługi w świetle Prawa Telekomunikacyjnego i umów oraz regulaminów podpisanych przez Klientów P4. Dokonana zmiana ma na celu osiągnięcie jeszcze lepszego poziomu świadczonych przez nas usług.

25. Czy jak korzystam z sieci Orange w Play to osoby, które do mnie dzwonią z Orange będą płaciły jak za połączenie wewnątrz sieci Orange?

Realizowanie połączeń roamingowych z wykorzystaniem sieci Orange nie ma nic wspólnego z warunkami cenowymi dotyczącymi połączeń. Stawki połączeń do Klientów sieci Play, bez względu na to z jakiej aktualnie korzystają sieci, pozostają bez zmian.

26. W jaki sposób wybrać/zmienić w telefonie Operatora?

Każdy telefon ma możliwość manualnego wyboru operatora, natomiast zalecane jest wykorzystanie automatycznego trybu wyboru (ustawiony domyślnie we wszystkich telefonach), by optymalnie dobierać zasięg tej sieci, która w danym momencie zapewnia najwyższą jakość usług.

27. Czy to znaczy, że umowa z Plusem jest rozwiązana lub będzie rozwiązana? Czy to znaczy, że Orange kupuje P4?

W żadnym razie nie zamierzamy rozwiązać umowy z Polkomtelem, operatorem sieci Plus, gdyż mamy wobec nich podjęte zobowiązania, dotyczące poziomu wykorzystania ich sieci. Nowa umowa roamingowa z Orange jest realizacją strategii zapewnienia jeszcze lepszej jakości usług przy podobnych warunkach biznesowych. Nie ma to jednak żadnego powiązania z faktem potencjalnego zakupu P4 przez Orange, a jakiekolwiek domysły w tej sprawie nie mają żadnego pokrycia w faktach i są całkowicie bezzasadne.

28. Czy Internet też będzie działać z wykorzystaniem sieci Orange (oferty Play Online i Internet przez smartfona)? Czy będzie to dodatkowo płatne?

Połączenia będą realizowane w ten sam sposób, jak w przypadku sieci Plus, tj. Play Online będzie niedostępny, a smartfony korzystające z transmisji danych w taryfach głosowych będą ten dostęp miały zapewnione.

29. Czy to będzie tylko dostęp do sieci 2G?

Umowa roamingowa w żaden sposób nie ogranicza wyboru technologii, z której Klient korzysta. W tym przypadku może to być zarówno 2G jak i 3G.

30. Czy jak ktoś będzie do mnie dzwonił z Orange to wg jakiej taryfy będzie płacił?

Wg wybranej przez siebie w ramach promocji, którą uzyskał w Orange, tj. bez zmian. Ceny wszystkich połączeń do/z Orange pozostają bez zmian, bez względu na to, z jakiej sieci nasz Klient korzysta (Play/Plus/Orange).

31. Czy chodzi o roaming krajowy czy międzynarodowy?

Tylko o roaming krajowy, na terenie Polski.

32. Czy ceny połączeń/smsów w roamingu międzynarodowym przez Orange będą inne niż te, które były do tej pory?

Pozostaną bez zmian.

33. Czy telefon sam będzie przełączał się miedzy nadajnikami różnych operatorów bez mojej wiedzy?

Tak, jeśli ustawienia telefonu są w trybie automatycznym. To zalecane – standardowe – ustawienie, które zapewnia najlepszy poziom aktualnie dostępnych usług.

34. Czy mam telefon z simlockiem na Orange?

Nie ma to nic wspólnego z umową roamingową. Formalnie, telefon musi być gotowy do współpracy z kartą SIM w sieci Play.

35. Czy mam właściwa kartę?

Tak, karty SIM udostępnione Klientom są właściwe. W przypadku jakichkolwiek problemów zaleca się kontakt z Obsługą Klienta lub najbliższym Salonem sieci Play.

36. Co z nadajnikami Plus?

Pozostają bez zmian. Klienci sieci Play mają do nich dostęp na niezmienionych zasadach.

37. Czy ma to wpływ na polaczenia do Orange?

Nie, nie ma to żadnego wpływu.

38. Dlaczego nie wyświetla się Play?

To uzależnione od tego, czy dany telefon znajduje się w sieci macierzystej, czy u jednego z partnerów roamingowych.

39. Czy korzystanie z sieci Orange wiąże się z dodatkowymi opłatami dla mnie jako klienta?

Nie, jest całkowicie bezpłatne.

40. Czy korzystanie z sieci Orange wpływa w jakikolwiek sposób na usługi, transmisję danych, czy wprowadzi to jakieś zmiany na moim koncie abonenckim?

Nie, nie wprowadzi to żadnych zmian, ani nie wpływa na usługi, z których korzysta Klient.

41. Czy roaming Orange zastapi roaming Plusa?

Nie, będą one realizowane równolegle.

42. Czy to zmiana chwilowa, czy na stałe?

To duża zmiana i nie można powiedzieć, by była chwilowa.

43. Jak to działa?

Współpraca z partnerami roamingowymi z punktu widzenia Klienta będzie wyglądać następująco:

‐ telefon zawsze szuka sieci macierzystej, tj. sieci Play

‐ w przypadku braku zasięgu sieci Play, telefon poszuka sieci Plus

‐ w przypadku braku zasięgu sieci Plus, telefon poszuka sieci Orange

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: