TNS podał, że 72% polskich internautów przygotowując się do zakupu telefonu komórkowego sięga po źródła online, gdy na świecie robi to 62%, Ponadto szukając informacji online internauci w Polsce korzystają z większej liczby różnorodnych źródeł niż ma to miejsce w przypadku źródeł offline. Wracając do przykładu telefonów komórkowych, internauci w Polsce sięgają średnio do 4,4 różnych źródeł informacji online, a tylko do 1,6 źródeł informacji offline.
Po przejściu takiej ścieżki decyzyjnej większość i tak dokona zakupu telefonu offline. Niemniej jednak widać wyraźnie, jak silny wpływ na wybory w świecie offline wywierają informacje wyczytane w internecie. Pokazuje to jak ważne jest pro-aktywne działanie marek w internecie i dostarczanie klientom treści i informacji, które ułatwią im podjęcie decyzji. Jeśli tego nie zrobią to internauci i tak znajdą sobie inne źródła informacji online np. komentarze i opinie innych użytkowników, tylko że te znajdują się już poza kontrolą i wpływem marki.