Prawie 70 proc. używa smartfona najczęściej w celu utrzymania kontaktu z rodziną i przyjaciółmi, a 30 proc. relacji zawodowych.
Polki aktywnie korzystają z aplikacji mediów społecznościowych - króluje Facebook (77 proc.), niewiele ustępuje mu Messenger (76,3 proc.), a na dalszych miejscach są Instagram (54,9 proc.) i WhatsApp (40 proc.).
Ankietowane przez Fundację wskazały też, gdzie głównie używają smartfonów: 68,8 proc. robi to głównie w domu, 36,3 proc. w podróży, 38,7 proc, w pracy. 41 proc. Polek używa smartfona w wolnym czasie.
Prawie 64 proc. robi przez smartfon zakupy, 93,6 proc. korzysta z nawigacji w telefonie, 91 proc. czyta wiadomości na portalach, 75 proc. słucha przez nie muzyki.
Fundacja w komunikacie nie podała jak duża była badana grupa Polek. Nie są znane także żadne szczegóły demograficzne tej grupy.