Warner Bros. Discovery ogłosił dziś plany podziału spółki na dwa niezależne podmioty notowane na giełdzie.
Spółka Streaming & Studios będzie składać się z Warner Bros. Television, Warner Bros. Motion Picture Group, DC Studios, HBO i HBO Max, a także ich bibliotek filmowych i telewizyjnych.
Global Networks obejmie czołowe marki telewizyjne z branży rozrywkowej, sportowej i informacyjnej na całym świecie, w tym CNN, TNT Sports w Stanach Zjednoczonych oraz Discovery, kanały telewizji niekodowanej w Europie, a także produkty cyfrowe, takie jak usługa streamingowa Discovery+ i Bleacher Report (B/R).
David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, będzie kierował spółką Streaming & Studios.
Gunnar Wiedenfels, dyrektor finansowy Warner Bros. Discovery, będzie pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego Global Networks.
Obaj będą nadal pełnić swoje obecne funkcje w WBD do momentu podziału.
Streaming i studia staną się jedną z największych firm zajmujących się tworzeniem opowieści na świecie. Firma będzie składać się z Warner Bros. Television, Warner Bros. Motion Picture Group, DC Studios, HBO i HBO Max (w tym międzynarodowej oferty sportowej), Warner Bros. Games, Tours, Retail and Experiences, a także studiów produkcyjnych w Burbank i Leavesden. Streaming & Studios będzie osiągać dynamiczny i zrównoważony wzrost przychodów, zysków i wolnych przepływów pieniężnych. Firma skoncentruje się na dalszym rozwoju HBO Max, które jest obecnie dostępne na 77 rynkach, a w 2026 r. planowane jest wprowadzenie na nowe, ważne rynki, oraz na wykorzystaniu globalnej dynamiki, inwestując w światowej klasy programy HBO, które wyróżniają i napędzają platformę oraz priorytetowo traktując zasady operacyjne, które przywróciły studia na ścieżkę prowadzącą do osiągnięcia celu, jakim jest co najmniej trzy miliardy USD skorygowanego EBITDA rocznie.
Global Networks obejmie potężne i wybitne globalne portfolio sieci telewizyjnych i marek zajmujących się rozrywką, sportem i wiadomościami, a także ich produkty cyfrowe. Obecnie aktywa te docierają do 1,1 miliarda unikalnych widzów w 68 językach w 200 krajach i terytoriach, przy czym osiągają wiodące w branży marże i solidną konwersję wolnych przepływów pieniężnych. Jako światowy lider w dziedzinie telewizji na żywo, Global Networks będzie dysponować wiedzą specjalistyczną, zasięgiem i stabilną sytuacją finansową, które pozwolą mu wykorzystać takie możliwości, jak inwestycje w międzynarodowy rozwój, poszerzenie oferty treści na żywo w zakresie sportu i wiadomości oraz rozbudowa cyfrowych rozszerzeń silnych marek sieciowych, takich jak Discovery+, B/R i nowa oferta streamingowa CNN.