Ostatnie bardzo częste awarie dostępu Neostrada wywołane są problemami z routerami usługowymi w sieci Polpak. Według Telekomunikacji Polskiej winny jest sprzęt Lucenta, który - choć teoretycznie przystosowany do znacznie większego ruchu - nie radzi sobie już przy małym obciążeniu sieci. Mariusz Gaca, dyrektor Pionu Multimediów w TP Internet, obiecuje, że w ciągu najbliższych tygodni zostanie wymienione oprogramowanie we wszystkich routerach sprawiających kłopoty. To powinno rozwiązać problem, jednak gdyby tak się nie stało, zarząd TP Internet zapowiada bardziej radykalne kroki.
Według nieoficjalnych informacji wymiana sprzętu Lucenta na sprzęt innego producenta jest bardzo prawdopodobna. Katarzyna Kowalska z Lucent Technologies Poland powiedziała tylko, że obecnie trwają wspólne prace z klientem (TP) nad jak najszybszym usunięciem problemów z wadliwie działającymi routerami. Sprawa dotyczy 15 routerów usługowych IP SpringTide 7000, które zostały zainstalowane w największych miastach kraju, pełniąc w sieci TP SA rolę węzłów usługowych.