W sieci Idea dostępne są 3 nowe serwisy SMS: Przysłowia Mądrością Narodów-Quiz, serwis nt. integracji Polski z Unia Europejską oraz Sondaże, Konkursy, Quizy. Średnio miesięcznie wysyłane jest w Idei ponad 110 mln SMS (co stanowi ok. 30 SMSów/abonenta sieci.).
PRZYSŁOWIA MĄDROŚCIĄ NARODU - QUIZ
Jest to quiz ze znajomości przysłów; dostępny od 16.09 do 30.11.br. w interfejsie SMS. Numer skrócony dla quizu to 7156 (koszt 1 PLN netto). Informacje oraz regulamin quizu dostępne są na www.idea.pl w zakładce Rozrywka.
Nagrody w quizie są następujące:
1 miejsce: Komputer multimedialny
2 miejsce: Drukarka Lexmark Z25
3 miejsce: Kierownica Top Drive 2000
4 - 8 miejsca: Joystick Flight 2000
Quiz, w którym gracz otrzymuje serię pytań zawierających znane przysłowie pozbawione jakiegoś elementu (początku, końca, pojedynczego wyrazu). Gracz musi wybrać prawidłowy element, spośród 4 nadesłanych propozycji. Tylko jeden z proponowanych elementów jest prawidłowy. Przysłowia są pogrupowane w zależności od stopnia trudności. Są dwa poziomy trudności. Na pierwszym za prawidłową odpowiedź otrzymuje 2 punkty, a za złą traci 1. Na drugim stopniu trudności gracz za prawidłową odpowiedź zyskuje 3. Wygrywa gracz mający największa ilość punktów. Zadaniem gracza uruchamiającego quiz jest odpowiadanie na serię pytań na temat znajomości przysłów. Odpowiedź musi zostać wybrana spośród trzech lub czterech odpowiedzi sugerowanych przez system. Tylko jedna z sugerowanych odpowiedzi jest poprawna. Wyboru gracz odesłanie na adres gry SMS'a wskazującego na wybraną odpowiedź. Quiz zawiera zbiór pytań, spośród których system losuje pytania o wzrastającym stopniu trudności. W pierwszym etapie, każde pytanie, na które zostanie udzielona prawidłowa odpowiedź jest premiowane jednym punktem i przeniesieniem na wyższy stopień trudności. Za błędną odpowiedź punkt jest odejmowany i gracz jest cofany na niższy poziom trudności. W drugim etapie za poprawną odpowiedź, przyznawane są dwa punkty (i przeniesienie na wyższy poziom trudności), a za błędną odbierane cztery punkty (i spadek na niższy poziom trudności). Gdy gracz w czasie gry w drugim etapie, straci wszystkie punkty, musi rozpocząć grę od pierwszego etapu. Gdy gracz osiągnie odpowiednią ilość punktów w etapie drugim - kończy grę. Trzy (lub więcej) osoby, które odpowiedzą jako pierwsze poprawnie na pytanie bonusowe otrzymuje 100 punktów dodatkowo. Gracz w czasie rozgrywki dostaje wiadomość z kilkoma możliwościami do wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru. Komendy SMS wysyłane są na numer 7156 (koszt 1 PLN netto)
Przykład:
Nie ma dymu bez ...?
A) ognia
B) dresiarza
C) kibica
D) zapałek
Gracz ma do wyboru cztery możliwości "a", "b", "c" i "d", więc w SMS umieszczamy w zależności od dokonanego wyboru tylko jedną literę A lub B lub C lub D. Gracz chce wybrać odpowiedź "ognia", wysyła więc SMSa o treści A.
Oprócz możliwych wyborów - zależnych od sytuacji, gracz może zawsze przejść do menu podręcznego. Menu podręczne zawiera opcje (Komenda / Znaczenie):
* ME lub MENU (menu gry) - Polecenie to umożliwia przywołanie menu podręcznego
* w dowolnym momencie gry.
* GR lub GRA (graj) - Polecenie to umożliwia przywołanie planszy gry w dowolnym momencie. Na przykład, jeżeli teraz wyślesz SMS'a o treści: GR to przejdziesz bezpośrednio do gry.
* NO lub NOWA (nowa gra) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje rozpoczęcie nowej gry.
* IM lub IMIE (imię) - Polecenie to umożliwia przypomnienie Twojego imienia lub jego zmianię w dowolnym momencie gry. Aby zmienić imię wyślij SMS'a o treści: 'im MaRcel gdzie "MaRcel" jest to imię. Wysłanie polecenia bez parametru spowoduje tylko odesłanie komunikatu z bieżącym imieniem.'
* NA lub NAJLEPSI (najlepsi) - Wysłanie tego polecenia powoduje otrzymanie listy najlepszych dziesięciu graczy.
* ST lub STATUS (status) - Efektem wysłania tego polecenia będzie komunikat zwrotny zawierający Twoje parametry.
* HA lub HASLO (hasło) - Jeżeli nie podasz parametru, to polecenie spowoduje wysalanie Ci twojego hasła WWW. Wysyłając SMS'a o treści: HA Idea gdzie "Idea" jest to nowe hasło, na jakie chcesz zmienić.
* PO lub POMOC (pomoc) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje odesłanie Ci listy dostępnych komend SMS. Ten sam efekt uzyskasz także wysyłając dowolny inny tekst, który nie zostanie rozpoznany przez grę.
* KO lub KONIEC (koniec gry) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje zakończenie gry.
SERWIS INFORMACYJNY DOTYCZĄCY INTEGRACJI POLSKI Z UNIĄ EUROPEJSKĄ
Usługa ta umożliwia otrzymywanie 15 wiadomości SMS z aktualnymi informacjami dotyczącymi postępów w działaniach Polski w procesie integracji z Unią Europejską. Każdy, kto chce aktywować usługę UE powinien wysłać pod numer 7605 (koszt 6 PLN netto) SMS o treści UE. Serwis będzie działał do 19.02.2003 r.
W odpowiedzi użytkownik otrzyma SMS zwrotny potwierdzający aktywację o treści: 'CYFRA+: Dziekujemy za zarejestrowanie sie w serwisie UE SMS. Bedziemy informowali Cie o postepach w dzialaniach Polski w procesie integracji z Unia Europejska.'
Aby dezaktywować usługę należy przesłać SMS pod numer 7205 (koszt 2 PLN netto) o treści STOP UE
Po wyczerpaniu limitu 15 wiadomości, abonent otrzyma SMS przypominający mu o konieczności ponownej aktywacji o treści: 'CYFRA+: Twój limit wiadomosci wyczerpal się. Wyslij SMS o tresci UE na numer 7605, aby ponownie aktywowac usluge.'
Na każdy SMS zawierający błędną treść lub nie zawierający jej w ogóle, użytkownik otrzyma SMS zwrotny o treści: 'SMS, ktory zostal przyslany pod numer 7x05, zawiera nierozpoznane polecenie. Sprobuj jeszcze raz.' (gdzie x oznacza 2 lub 6 w zależności od taryfy).
Reklamacje w formie pisemnej należy składać w terminie 14 dni od daty zakończenia usługi pod adres:
Canal+ Cyfrowy Sp. z o. o.; Ul. Kawalerii 5; 00-468 Warszawa. Szczegółowe informacje na antenie w Magazynie+, na stronie internetowej www.cyfraplus.pl, w CYFRA+ Info i w teletekście CANAL+
SONDAŻE, KONKURSY, QUIZY
SONDAŻE, KONKURSY, QUIZY to nowy serwis, umożliwiająca aktywującym ją abonentom oddawanie głosów na przeprowadzane sondaże związane z aktualnymi wydarzeniami politycznymi, społecznymi, naukowymi itp. oraz branie udziału w konkursach dotyczących wiedzy ogólnej. Numery, pod które należy wysyłać SMS podawane są każdorazowo na banerach reklamowych w Internecie oraz na stronie www.quiz.top.pl. Osoba, która chce wziąć udział w programie wysyła SMS pod numer 7205 (koszt 2 PLN netto) lub 7605 (koszt 6 PLN netto) w treści wpisując hasło identyfikujące sondaż lub konkurs a następnie podając odpowiedź na zadane pytanie A, B, C itp. lub TAK, NIE itp. Przykładowe SMS aktywacyjne powinny wyglądać następująco:
* RZĄD TAK
* RZĄD NIE
* NAPOLEON TAK
* NAPOLEON NIE
W przypadku wysłania SMS z błędną treścią użytkownik serwisu otrzyma wiadomość: 'SMS, ktory zostal przyslany pod numer 7x05, zawiera nierozpoznane polecenie. Sprobuj jeszcze raz.' (Gdzie x to 2 lub 6 w zależności od taryfy).