Atak został zgłoszony na policję, do CERT NASK oraz do urzędu ochrony danych osobowych. W działania mające na celu przywrócenie funkcjonalności systemu ITS zaangażowane zostały także zespoły miejskich informatyków, w tym Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna (CIUWO).
Na tę chwilę priorytetem jest przywrócenie funkcjonalności systemu, co (według władz ZDZiT) w przypadku tworzeniem nowej, bezpiecznej infrastruktury informatycznej, wymaga czasochłonnych prac.
W wyniku ingerencji osób trzecich w infrastrukturę IT, czasowo nie działa centralny system sterowania ruchem, nie działają także biletomaty mobilne i stacjonarne, ograniczony jest również dostęp do informacji pasażerskiej.
Aktualnie osoby korzystające z komunikacji miejskiej mogą nabyć bilety w formie papierowej w kioskach lub sklepach.
Bilety w pełnym zakresie dostępne są poprzez aplikacje mobilne, takie jak MoBilet, Zbiletem.pl, SkyCash czy mPay.
W związku z awarią ITS elektroniczne tablice informacji pasażerskiej mogą wyświetlać nieaktualne dane.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu apeluje do wszystkich mieszkańców o cierpliwość. Lista spraw, które można załatwić w ZDZiT jest znacznie ograniczona, a czas obsługi się wydłuży.