Kolejny MVNO we Francji

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 52

Francuski SFR (spółka Vivendi i Vodafone) podpisał dziś umowę z firmą Debitel dotyczącą współpracy na zasadzie MVNO. Jean-Pierre Champion, szef Debitel France, zapowiedział agresywną politykę cenową, która ma zmusić obecnych trzech graczy do obniżenia cen. Minister przemysłu Francji, Patrick Devedjian, stwierdził, że trzech operatorów MVNO na francuskim rynku do końca roku to bardzo prawdopodobna perspektywa.

Według informacji prasowych, w czerwcu umowę dotyczącą współpracy w oparciu o formułę MVNO z francuskim Orange podpisał także Phone Hause. Phone Hause na początku będzie sprzedawał swoje usługi na obszarze Bretanii oraz Loire-Atlantique (tereny z mniejszą penetracją telefonii komórkowej).

Opinie:

Opinie archiwalne (52):

Komentuj

Komentarze / 52

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    alchemikus pisze: 2004-06-12 02:32
    ciekawe kiedy u nas? przydałyby się niższe ceny połączeń kom.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-06-12 02:35
    Prędzej zobaczymy chyba śnieg w lipcu niż wirtualnego operatora w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gr33nY pisze: 2004-06-12 03:41
    w maju byl snieg wiec moze i w lipcu sie uda, a tak na powaznie moze u nas tez cos drgnie jak uda sie uchwalic dobra ustawe telekomunikacyjna w co niestety watpie :(
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-06-12 10:54
    Raczej nie prędko zawita do na MVNO, a szkoda...BTW Widać redaktorzy cierpią na bezsenność. Może tak mniej kawy ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2004-06-12 11:06
    W Polsce, "czyli nigdzie", nic takiego sie nie stanie. Wystarczy sobie przypomniec histeryczne reakcje opow na pogloski ze na rynek polski mial wejsc Hutchinson (za czasow Srebry) czy obecnie czwarty operator. Dlatego tez nie przewiduje, aby do przyszlego lata zaistnial jakis wirtualny. Pamietam, ze przecieralem oczy jak czytalem doniesuienia jakie klopoty mial Onet bo - w wielkim skrocie - nikt nie chcial z nim zasiasc do stolu, aby po mesku zaczac negocjacje. Chcialbym zwrocic uwage, ze we Francji panstwo (nie operator!) bylo w stanie okreslic od czego nowy MNVO ma zaczac telefonizacje.
    0
  • Users Avatars Mini
    mobilefan pisze: 2004-06-12 11:20
    Polskie opy To ZŁODZIEJE!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-06-12 12:41
    mobilefan*** - to nic nowego. W przyszłym tygodniu prezydium Sejmu podejmie decyzję, czy prace nad nową ustawą telekominukacyjną pójdą od nowa czy też będą toczyć się dalej a to gwarantuje jej dość szybkie uchwalenie. Na dzisiaj jestem umiarkowanym optymistą, bo za dużo było szumu wokół ustawy. I co ważniejsze, w większość posłów jest bardzo wkurzona na opy, a po tym, co się stało w komisji, tym bardziej. Szkoda, że paru pajaców lub zwykłych - złodzieji posłów tak zamieszało.
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-06-12 12:41
    wogóle polskie państwo to największy złodziej:P, ale opy też...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2004-06-12 12:43
    mobilefan ! To wez wyłóż kasę, zbuduj sieć, postaw nadajniki, kup u producentów telefonów po 10 tys. sztuk z każdego modelu i zaproponuj nam ceny .... po 10gr/min. Bede Twoim pierwszym Klientem. Pasuje ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2004-06-12 12:57
    Podaje poczatki numerow MVNO w Polsce: 69901xxxx - Tele 2 Polska, 6993xxxxx - Premium Internet SA, 69922 - E-Telko sp. z o.o. Ciekawe tylko, kiedy odpalą pierwsze SIM-y z takimi numerami ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-06-12 13:01
    hehe no przeciez mamy jednego wirtuala:) heyah w końcu jest wirtualny
    0
  • Users Avatars Mini
    Kris pisze: 2004-06-12 13:03
    nautilius*** W sumie masz rację, ale skoro to PTC, to chyba jednak nie wirtual... Ciekawy jestem, kiedy da głos *mobilefan* ???
    0
  • Users Avatars Mini
    westbam pisze: 2004-06-12 13:06
    kris!!!ty chyba sobie nawet nie zdajesz ile pewne os.lub konsorcja w tym kraju mają kasy??myśle że zbudowanie nowej sieci telefonii kom. nie jest problemem finansowym a bardziej politycznym.Bo tym światem rzadzi polityka,kasa i seks.Popatrz na Rosje-tam jest ogromna ilość sieci kom.których właścicielami są lokalni magnaci!!!mają oni nagrane odpow.układy z władzami!!!podstawa to polityka!!u nas tez by sie znalazły odpowied.firmy które łącząc swoje siły mogłyby spokojnie zbudować siec kom!!pozdrawiam wszystkich!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-06-12 13:07
    "agresywna polityka cenowa" - nieźle brzmi...
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-06-12 14:04
    nautilius*** ty młocie heyah to nie MVNO. Zobacz sobie na odwrocie startera, gdzie masz napisane: Uslugi swiadczy PTC..... jeszcze jakis post??? **westbam: W Rosji musi byc wielu operatorow, bo chyba sobie nie wyobrazasz, ze jeden operator pokryje zasięgiem cała Rosję!!! Co do tego ze nie maja konkurencji to prawda, i ceny w roamingu typu 20zl/min do Polski maja, wiec to prawda. U nas tak samo juz dawno mogliby zaczac dzialac MVNO, ale operatorzy bronia sie przed czyms takim rekami i nogami. Tak jak to ktos okreslil nie jest to problem mozliwosci technicznych, ani kasy tylko prawa (czyt. polityki).
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-06-12 14:39
    odpisałbym Ci coś na tego młota ale nie bede zniżał sie do Twojego poziomu!!! a co do wirtuala przeciez nie jest powiedziane że MVNO musi świadczyć ktoś kto nie jest operatorem? ptc może stworzyć sobie z 10 podobnych marek i każda w tym momencie bedzie wirtualna. operatorem jest ktoś kto ma własną infrastrukture a wirtualny operator świadczy usługi korzystając z cudzej infrastruktury a to że jest ten sam właściciel
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-06-12 15:36
    \"trzech operatorów MVNO na francuskim rynku do końca roku to bardzo prawdopodobna perspektywa\" - porównajcie możliwości Francji i Polski - opomijam dwukrotnie większą liczbę mieszkańców wytwarzającą majątek... westbam - mylisz się - to tylko kwestia kasy - nie ma jej u nas tyle ile potrzeba. Firmy są okradane przez państwo i inne firmy wykorzystujące prozłodzieską politykę finansową - przykład: ja jako przedsiębiorca muszę zapłacić VAT i dochodowy od faktury, którą wystawię, mimo, że nie dostaję za nią pieniędzy. Odbiorca mojej usługi odlicza sobie VAT zawarty w cenie (mimo, że nie zapłacił faktury, czego zgodnie z ustawą nie wolno mu zrobić - ale co tam fiskus nie jest od kontrolowania przekrętów, tylko od dawania zarobić premie pracownikom nękającym firmy bez przekrętów - bo wejście w bagno gdzie są prawdziwe przekręty, to spore ryzyko, w tym utraty życia :-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-06-12 15:37
    Dlaczego tak się wstrzymują od zmiany ustawy, buy można było odprowadzić VAT dopiero po zapłacie przez kontrahenta? Bo to wygodne... I stwarza możliwości dalszego bogacenia się polityków i innych złodziei, w tym urzędników skarbowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 15:42
    ***kris - bądź spokojny. W każdej umowie , jest paragraf mówiący o tym , że jeśli operator podniesie ceny (za wyjątkiem podwyżek cen wynikających ze zmian podatkowych) każdy może sobie bez żadnych konsekwencji wypowiedzieć umowę. Dla nich ten paragraf to poważny problem. Dla nas wręcz przeciwnie. Natomiast informacje z Rzeczpospolitej , to strachy na lachy. Widać w tej gazecie piszą też fantaści...
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-06-12 15:45
    wlo swieta racja...świeta racja...wiem coś o tym
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-06-12 15:45
    tkubon - trochę opanowania... nautilius - nie masz racji - to, że Heyah działa "prawie jak MVNO" nie znaczy, że nim jest - aby być MVNO trzeba dostać zezwolenie i przydział numeracji. Jak na razie 888 i 880 są własnością PTC. Moim zdaniem, Heyah wcześniej czy późńiej stanie się odrebną spółką i MVNO - albo jako własność PTC, albo jako udział PTC.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 15:50
    *** Longman - dobre , dobre , przeczytałem.... "Zrobię to po powrocie z urlopu i przeanalizowaniu opinii zebranych w ciągu trzymiesięcznej publicznej dyskusji.". A ja na to chłopaki "Odezwę się do Was jak wrócę z grilla..." - urlop tego Pana to sprawa niemal wagi państwowe , jak widzę ;-) Ciekawe czy nasze wypowiedziz Gol-u weźmie pod uwagę. "Próbujemy znaleźć sposób na liberalizację rynku..." - czytaj - na niższe ceny usług. Ciekawe czy sam płaci za komórkę , bo bardzo wątpie. Gadka szmatka. Może lepiej niech państwo polskie weźmie się za wybudowanie sieci autostrad ? Tym bym się bardziej martwił....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 15:55
    Ciekawe kto z "nowych" przy obecnych promocjo/taryfach w których to do bólu promowane są połączenia wewnątrzsieciowe - Dwa razy więcej , Strefa Plus , Mega , Plany Turbo , promocje Ery (choćby ta , że komórka tańsz niż stacjonarny , nie znam dokładnych nazw) - stworzy realną konkurencję i "podskoczy" naszej "trójce" ? Czyżby Idea nie sprzedawała Wam już niemal hurtowo minut w Planie Dziennym ? Może 600 minut w sieci to Wam mało ? Pewnie gdzieś tak za rok zobaczymy taką promocję w Plusie , wcześniej w Erze. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 15:57
    Ponieważ ja też jestem bardzo ważny ;-DDD , poczytam sobie Wasze komentarze , a bardzo lubię to robić , jak wrócę z pracy, bo za 15 minut ją zaczynam. Pozdrawiam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2004-06-12 16:04
    no wlasnie mówiem że heyah to tak "jakby" MVNO. a tkubon od razu z grubej rury:/
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2004-06-12 16:05
    ***issa, mam wrazenie, ze kwestia jest tu nie tyle dalsze obnizanie cen (bo przy dzisiejszym interkonekcie nie da sie wiele zrobic) ile przy prostocie taryf (w tym naliczaniu 1/1 bez zadnych haczykow, sekund pro itp.) tudziez bogactwie uslug dodanych. Ze wiele jest jeszcze do zrobienia swiadczy chociazby przyklad witryny internetowej Idei. Sadze, ze wiekszosc abonentow tego chce i stad wzial sie m.in. sukces Heyah. Milego grillowania :-) Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-06-12 16:10
    Mi by wystarczyły minuty po 0,45-0,60zł, SMSy 0,12-0,18zł Więcej do szczęścia nie trzeba. Na razie mam Heyah. POP leży martwy od marca i nie dam im ani złotówki, dopóki nie zmienią, że za 1s rozmowy z pocztą głosową obcinają 1,70zł. Poza tym te moje 14 reklamacji od września do marca... W Heyah na razie nie mam problemów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-06-12 16:13
    Wcale nie musi operator pokrywać od razu całej Polski. Niech robi to województwami. Pierwsze te z zachodu+największe aglomeracje+Mazowieckie. Reszta roaming wewnętrzny. Niech sobie popatrzy na www.o2online.de
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-06-12 16:22
    **Tomek obym sie mylił ale zaczną się. Wszyscy moi znajomi którzy mają(mieli) Heyah narzekają na to, że czasami nie da się połączyć z powodu przeciążenia sieci i takie tam. Nie mówiąć już o tym, że jak zgubisz karte to numer przepada. Jak ktoś zgubi taki np. 888 888 888 to napewno się ucieszy :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2004-06-12 16:30
    Nie zaczną. Mieszkam w małym mieście. W takim miejscu, że 3 BTSy łapie. Poza tym wszędzie są takie problemy. W Idei często tak było
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 21:17
    ***longman - oczywiście z tym grilem to lekko żartowałem , jako że nie jadam nic mięsnego , ale oczywiście za pozdrowienia dziękuję i również pozdrawiam :-) I szczególnie jeszcze pozdrawiam ***hansena za przemówienie językiem dla mas ;-))) Miłego weekednu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2004-06-12 22:13
    ***issa, z doswiadczenia wiem, ze grilowac mozna nie tylko miesa, ale rowniez niektore warzywa, tyle ze trzeba je zawinac w folie aluminiowa, aby nie zeschly na wior ;-). Pozdrawiam i jednoczesnie zycze milego sobotniego wieczoru :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-12 22:18
    Mam fajny pomysł na internet w Mix , ale na razie testuje eranet via idea. Zobaczymy 16go w nocy :-) ***longman- dziękuję , spróbuję :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-06-13 00:40
    ***issa - jestes wegetarianinem?
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-06-13 00:44
    nizsze ceny panowie zapomnijcie ogladam sobie wlasnie ceny u operatorow w Wielkiej brytanii polaczenia w ramach sieci jeszcze w miare przyzwoite opcje typu biznes grupa za darmo (w abonamencie za 140zl bez niczego wliczonego) za ale do innych operatorow srednio 30p czyli 2,1 zlotego !!! ci to dopiero maja Interconnect...
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2004-06-13 00:53
    :)
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2004-06-13 01:38
    w kwestii naliczania 1/1 to w Erze przy aneksie do umowy na biznes juz dostaje sie takie naliczanie za 1 pln przez cały czas trwania aneksu, przy rynku prywatnym przez połowę umowy przy ME, więc powoli idziemy w stronę normalności i za jakis czas bedzie to tak oczywiste jak w Heyah. Co do MVNO to niestety daleko nam do Francji i 3 takich opów to my nie predko zobaczymy....
    0
  • Users Avatars Mini
    krzysiek pisze: 2004-06-13 01:52
    ***markus - W zwiazku z UK wez pod uwage inny fakt: najnizsza stawka godzinowa za prace tam wynosi 4,5 GBP, a prace jakie wykonuja rasowi angole sa znacznie lepiej platne - od 10 do 30 GBP/h. Po drugie w tam niezwykle popularne sa plany taryfowe oferujace setki, a nawet tysiace darmowych minut wewnatrz sieci i do stacjonarnych wieczorami i w weekendy za wzglednie niski abo, np: O2 - 500 min (landline+O2) i 100 sms (kazda siec) kosztuje 20 GBP, czyli mniej niz 140 zl; Vodafone oferuje 900 min za 17.5 GBP, a biorac opd uwage iz to najwiekszy op w tym kraju nie jest drogo; Orange 1000 min za 20 GBP itp itd. Tak naprawde jednym z bardziej dennych jest tam T-Mobile. Oczywiscie dziala tam i MVNO - Virgin, ktory oferuje chocby smsy wewnatrz sieci po 0.03 GBP, czyli 0.2 zl.
    0
  • Users Avatars Mini
    krzysiek pisze: 2004-06-13 01:52
    A ze minuta polaczenia kosztuje 0.4 GBP w godzinach szczytu... No coz, cos za cos. Ja bedac tam w zeszlym roku w sierpniu kuiplem SET610, kilka dni po premierze i wyobrazcie sobie, iz w.w planie taryfowym dostalem go za darmo! Sami wiec musicie przyznac, iz nie jest tam tak zle.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-06-13 11:08
    *** krzysiek - ale ceny dostępu w kawiarenkach internetowych sa nie na nasza kieszeń 1 godzina kosztuje 4 funty. Moze dla jak to mówisz rasowych angoli jest to do zaakceptowania ale w Polsce mozna na całkiem niezłym łączu posiedziec za 1,50 PLN na godzine. ***issa - niestety soczyście wyrażone i prawdziwe komentarze nie podobaja się redaktorom gola a prawda jest taka, ze nasi operatorzy sie dogadali w kwestii niedopuszczenia czwartego do polskiego rynku gsm.
    0
  • Users Avatars Mini
    Longman pisze: 2004-06-13 12:04
    ***hansen - zgodze sie co do tego "porozumienia ponad podzialami" :-(, ot taki syndrom "lodzi ratunkowej" - "ja jestem ostatni i nikogo, bron Boze, nie wpuszczac bo wszyscy pospolu zatoniemy"
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-13 15:59
    ***promedia - tak jestem , nie jadam mięsa. Mam problem z wyobrażeniem sobie zjadania osobiście czyichś zwłok , ale mi nie przeszkadza jak ktoś je. A więc smacznego ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2004-06-13 16:44
    ***issa - (troszke malo GSMowo sie zrobilo) milo mi poznac 'innego' wegetarianina... 7 lat temu zmienilem nawyki zywieniowe i nie jadam produktow zwierzecych pozyskiwanych 'gwaltem' (produkty mleczne, bezpodpuszczkowe sa wpisane w moja diete) - jastem lacto wegetarianinem. POZDRAWIAM
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-06-13 19:23
    widac tego potrzebuja
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-13 20:23
    ***promedia - nie spodziewałem się poznać na Gol-u "kosmity" podobnego mi , bo tak mnie nazywają rodzice. :-) Również pozdrawiam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-06-13 20:26
    ***hansen - 09.08 - nasza "trójka" się dogadała by nie wpuścić "czwartego". Ale to nic w porównaniu z tym , że Amerykanie spiskują notorycznie z istotami pozaziemskimi , dla swojej korzyści ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-06-13 21:20
    Nie mówiąc już o tym że to wszystko jest wynikiem spisku masonów i cyklistów :]
    0
  • Users Avatars Mini
    kgk pisze: 2004-06-14 11:20
    ***wlo - jeśli chodzi o vat płacony dopiero po zapłacie kotrachenta - to święta racja. Płacenie vatu tuż po wystawieniu faktury jest jednym z podstawowych problemów gospodarczych tego kraju. Pozwala też jak napisałeś bogacić się cholernym oszustom.
    0
  • Users Avatars Mini
    michal pisze: 2004-06-14 11:45
    Nie wiem czy wiecie, kto w komisji glosowal by utrudnic zycie operatorom wirtualnym, a no (pseudo) liberalowie z PLATFORMY OBYWATELSKIEJ !!!!!! Szokiem bylo dla mnie, ze za liberalizacja byla LPR i PSL. Coz moze to PO jest tak liberalna, jak doktor Jan kaze?
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-06-14 16:02
    "...szef Debitel France, zapowiedział agresywną politykę cenową..." JA TEŻ CHCĘ!! KIEDY U NAS!!
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-06-14 19:41
    No no, a u nas mase koncesji wydanych i zadnego wirtualnego... Ile lat, jeszcze nam przyjdzie poczekac na jakikolwiek ruch w tym segmencie rynku? Szczerze mowiac, mam juz dosc tlumaczen wielkiej trojcy, ze na to za wczesnie, ze oni sie boja, ze mieli kredyty i tak dalej....
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-06-15 20:01
    "która ma zmusić obecnych trzech graczy do obniżenia cen." heh co za przyjemne słowa, oby przeniosły się na polski rynek.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: