Koma, katowicki integrator systemów informatycznych wchodzący w skład Grupy Prokom, podpisała umowę przedłużającą i rozszerzającą pakiet usług outsourcingowych z Netią.
W ramach podpisanej umowy Koma wykonuje prace z zakresu opieki nad infrastrukturą IT w Netii. Obszar działania obejmuje rozwiązywanie problemów użytkowników związanych z obsługą komputerów, usuwanie awarii sprzętu i oprogramowania, wykonawstwo instalacji i reinstalacji, migracje do nowych środowisk czy archiwizacje danych. Koma S.A. od ponad dwóch lat prowadziła opiekę nad infrastrukturą IT w oddziałach Netii. Jakość i skuteczność świadczonych usług oraz warunki handlowe przekonały kierownictwo operatora do bezterminowego przedłużenia umowy przy jednoczesnym rozszerzeniu zakresu prac.
O ile w latach poprzednich Koma świadczyła usługi tylko w oddziałach terenowych Netii, tak od bieżącego roku przejęła pracowników i obowiązki należące do II linii centrum wsparcia użytkowników wewnętrznych operatora. Aktualnie rozwiązywanie wszelkich problemów z użytkowaniem sprzętu IT na stanowisku pracy, a których nie da się zdalnie naprawić jest w gestii inżynierów i techników Koma S.A.
Dzięki podpisaniu umowy outsourcingowej Netia uzyskała znaczną redukcję kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury IT. Jednocześnie warunki umowy gwarantują najwyższy poziom świadczonych usług oraz zachowanie ciągłości i bezpieczeństwa procesów biznesowych Netii. Również w przypadku specjalnych, krótkoterminowych projektów, Koma S.A. jest zobowiązana zapewnić właściwe zasoby oraz niezbędny personel do wykonania powierzonych zadań.