Kompania Piwowarska wykorzystuje fotokody

Newsy
Żródło: Kompania Piwowarska
Opinie: 3

Na początku lutego w największych miastach w Polsce pojawiło się  kilkaset citylightów marki LECH z fotokodami. „Więcej z miasta” to tytuł aplikacji marki LECH. Pozwala ona użytkownikom fotokodów dotrzeć do najświeższych informacji ze świata kultury i sztuki. Od 1 lutego za pomocą fotokodu LECHa można sprawdzić aktualne premiery filmowe albo prześledzić listę najnowszych i najważniejszych wydarzeń nadchodzącego wieczoru: koncertów, wystaw czy spektakli. Aby odczytać informacje ukryte pod fotokodem LECHa należy wysyłać SMS o treści „Fotokody” pod bezpłatny numer 8085. W odpowiedzi otrzymujemy SMS z linkiem do pobrania aplikacji do odczytywania fotokodów. Aplikacja instaluje się automatycznie po pobraniu i od tego momentu jest gotowa do użycia.

Aby odkryć informacje ukryte pod fotokodem LECHa należy uruchomić aplikację skanującą fotokody, a następnie nakierować aparat swoje komórki na fotokod. Zostanie on automatycznie zeskanowany. Użytkownik zostanie zapytany o to czy pobrać treść, jaka kryje się pod czarno - białą grafiką. Jest nią właśnie aplikacja „Więcej z miasta”. Po jej pobraniu na wyświetlaczu telefonu pojawiają się aktualne informacje kulturalne. Opłata za transmisję danych naliczana jest zgodnie z planem taryfowym danego operatora.

Oto kilka przykładów wykorzystania fotokodów na świecie:

  • Mc’Donalds wykorzystuje fotokody na opakowaniach oraz plakatach w metrze, aby udostępnić konsumentowi informacje o walorach odżywczych oraz zagrożeniach alergicznych

  • Fotokody w Anglii promuje Pepsi umieszczając je na stronie WWW oraz w materiałach reklamowych ze zdjęciami modelki Kelly Brook. Użytkownicy po zeskanowaniu kodu łączą się ze specjalną stroną gdzie mogą pobrać gry, tapety, video

  • Koncern odzieżowy H&M umieszcza nowoczesne nośniki informacji na plakatach, citylightach, w katalogach, reklamach prasowych i na wszywkach przy ubraniach. Po ich zeskanowaniu można się połączyć z firmowym sklepem internetowym i dokonać zakupu za pomocą telefonu komórkowego

  • Google zachęca do używania fotokodów w reklamie prasowej w ramach platformy Google Print Ads

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    qsqs pisze: 2009-02-03 17:37
    Beznadziejna głupota. Komu będzie się chciało zczytywać drętwe fotokody?? Przecież producent może załatwić to zwykłym linkiem. No ale fakt, zawsze można jechać z Warszawy do Gdańska przez Rzeszów 8)
    0
  • Users Avatars Mini
    pagos pisze: 2009-02-04 11:34
    Uruchom FOTOKODY, Przechwyć -> czy zezwolić na robienie zdjęć aparatem: TAK -> Kod nie został zdekodowany -> Proszę czekać... i aplikacja się wiesza na tym komunikacie. Z poziomu aplikacji nie można włączyć trybu makro aparatu więc zdjęcie jest zawsze nieostre, i nic dziwnego że nieczytelne. Lepiej, gdyby można było wybrać gotowy już plik ze zdjęciem kodu pobrany z karty pamięci. Bezużyteczne
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2009-02-06 00:06
    Próbowałem tych aplikacji i nie mogą ustawić ostrości na tym kodzie. Ale w n95 jest domyślna aplikacja do tego i działa dobrze:) Niby mogły być linki na plakatach, ale to jest moim zdaniem po to, żeby bez wpisywania można było przejść na stronę z danymi informacjami.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: