Na początku lutego w największych miastach w Polsce pojawiło się kilkaset citylightów marki LECH z fotokodami. „Więcej z miasta” to tytuł aplikacji marki LECH. Pozwala ona użytkownikom fotokodów dotrzeć do najświeższych informacji ze świata kultury i sztuki. Od 1 lutego za pomocą fotokodu LECHa można sprawdzić aktualne premiery filmowe albo prześledzić listę najnowszych i najważniejszych wydarzeń nadchodzącego wieczoru: koncertów, wystaw czy spektakli. Aby odczytać informacje ukryte pod fotokodem LECHa należy wysyłać SMS o treści „Fotokody” pod bezpłatny numer 8085. W odpowiedzi otrzymujemy SMS z linkiem do pobrania aplikacji do odczytywania fotokodów. Aplikacja instaluje się automatycznie po pobraniu i od tego momentu jest gotowa do użycia.
Aby odkryć informacje ukryte pod fotokodem LECHa należy uruchomić aplikację skanującą fotokody, a następnie nakierować aparat swoje komórki na fotokod. Zostanie on automatycznie zeskanowany. Użytkownik zostanie zapytany o to czy pobrać treść, jaka kryje się pod czarno - białą grafiką. Jest nią właśnie aplikacja „Więcej z miasta”. Po jej pobraniu na wyświetlaczu telefonu pojawiają się aktualne informacje kulturalne. Opłata za transmisję danych naliczana jest zgodnie z planem taryfowym danego operatora.
Oto kilka przykładów wykorzystania fotokodów na świecie:
Mc’Donalds wykorzystuje fotokody na opakowaniach oraz plakatach w metrze, aby udostępnić konsumentowi informacje o walorach odżywczych oraz zagrożeniach alergicznych
Fotokody w Anglii promuje Pepsi umieszczając je na stronie WWW oraz w materiałach reklamowych ze zdjęciami modelki Kelly Brook. Użytkownicy po zeskanowaniu kodu łączą się ze specjalną stroną gdzie mogą pobrać gry, tapety, video
Koncern odzieżowy H&M umieszcza nowoczesne nośniki informacji na plakatach, citylightach, w katalogach, reklamach prasowych i na wszywkach przy ubraniach. Po ich zeskanowaniu można się połączyć z firmowym sklepem internetowym i dokonać zakupu za pomocą telefonu komórkowego
Google zachęca do używania fotokodów w reklamie prasowej w ramach platformy Google Print Ads