23 listopada zakończyła się gra Nokia Game (rozpoczęta 3 tygodnie wcześniej), w której uczestniczyło ponad 600 tysięcy graczy z 28 krajów Europy i Środkowego Wschodu. W rozgrywanym on-line finale wzięło udział 25 tysięcy zawodników. W końcowej rozgrywce musieli oni wykonać otrzymane od Genevy zadanie polegające na przesłaniu Dźwięku - serca i duszy gier bezprzewodowych - do wszystkich telefonów komórkowych świata. W ostatnim tygodniu gry zawodnicy musieli przejść przez 3 poziomy zmagań na statku Genevy, zanim dotarli do finału. Na dolnym pokładzie statku musieli wykazać się umiejętnością komunikacji w teście z użyciem alfabetu Morse'a. Na środkowym pokładzie zadanie zawodników polegało na zademonstrowaniu umiejętności kojarzenia, polegającej na wskazaniu, które postaci gry pasują do siebie i mogą stworzyć wspaniały zespół. Na górnym pokładzie zawodnicy musieli wykazać się umiejętnością gry w dwie z czterech gier dostępnych w telefonach Nokia.
W finałowy piątek zadaniem zawodników było pokonanie strażników firmy Tragamin i przejęcie kontroli nad mostkiem statku podczas udziału w toczącej się on-line grze. Po pokonaniu strażników mieli pokierować statkiem płynącym wzdłuż skalistego wybrzeża Turcji i doprowadzić go do bezpiecznej zatoki. Po dotarciu do niej zawodnicy przystępowali do finałowego zadania Genevy i przesyłali Dźwięk do wszystkich telefonów komórkowych świata. W tym celu musieli jednak znaleźć kryształ uruchamiający nadajnik i mieli odpowiedzieć na pytania dotyczące zdarzeń z wcześniejszych trzech tygodni. Po wypełnieniu kwestionariusza sygnał Dźwięku był gotowy do transmisji.
Podobnie jak miało to miejsce w ubiegłym roku, zawodnicy z różnych krajów intensywnie ze sobą współpracowali i dzielili się ze sobą informacjami i podpowiedziami, korzystając z niezależnych witryn i kanałów internetowych oraz "czatując" na stronach udostępnionych przez Nokia Game. Jednym z najbardziej spektakularnych przykładów tej współpracy były mapy, stworzone wspólnym wysiłkiem zawodników, podczas przedzierania się przez podziemny system korytarzy metra do kwatery głównej Tragamin.
"W tym roku znów byliśmy świadkami imponującego połączenia wysiłków wielu zawodników, nawet wówczas, gdy konkurowali ze sobą o punkty. Wydaje się, że Nokia Game rozwija się w kierunku swego rodzaju gry zespołowej, opartej o dobrą wolę uczestników, której najbardziej fascynującym celem jest nie zwycięstwo, lecz przynależność do tego spontanicznie tworzonego, międzynarodowego zespołu. Niezwykle cieszy nas kierunek rozwoju koncepcji gry i to, w jaki sposób ucieleśnia ona istotę dewizy naszej firmy", powiedział Mika Sarimo, dyrektor działu Marketing Communications w Nokia Mobile Phones.
Podczas finału wszyscy zawodnicy otrzymali SMS informujący o chwilowym problemie z serwerem. Po około 10 minutowej przerwie serwer wznowił pracę i zawodnicy mogli kontynuować finałową rozgrywkę. W celu wyłonienia zwycięzców pod uwagę wzięto punkty uzyskane przez zawodników w ciągu 3-tygodniowej zabawy oraz punkty zdobyte w finale. Najlepsi zawodnicy z poszczególnych krajów, uczestniczący w tegorocznej Nokia Game, otrzymają atrakcyjne nagrody. W Polsce nagrody otrzyma 50 graczy z najlepszymi wynikami. Pierwsza nagroda to: telefon Nokia 5510 oraz zestaw snowboardowy, druga: telefon Nokia 8310 i Nokia Music Player, trzecia: telefon Nokia 3330 i Nokia Music Player. Pozostałych 47 osób otrzyma zestaw: telefon Nokia 5510, plecak i kapelusz. Zwycięzcy otrzymają nagrody najpóźniej w styczniu 2002.