W związku z zakończeniem okresu pilotażowego Orange od 16 stycznia 2006 r. świadczy usługę przeniesienia przydzielonego numeru pomiędzy ruchomymi publicznymi sieciami telefonicznymi. Jednorazowa opłata za przeniesienie numeru z sieci Orange wynosi 100 zł + VAT (122 zł z VAT).
Od 16 stycznia 2006 r. możliwa jest realizacja połączeń przychodzących z sieci komórkowych oraz odbieranie SMS i MMS.
Natomiast z przyczyn niezależnych od Orange od 16 stycznia 2006r. nadal mogą występować czasowe ograniczenia w realizowaniu połączeń przychodzących z niektórych sieci telefonii stacjonarnej na numery przeniesione do Orange. Ograniczenia te spowodowane są czynnikami niezależnymi od Orange i wynikają z braku podpisania umów o prawidłowym kierowaniu ruchu pomiędzy niektórymi sieciami stacjonarnymi, a pozostałymi operatorami sieci komórkowych.
Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru z dnia 09.01.2006
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki przenoszenia przydzielonego numeru przy zmianie operatora.
2. Zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U z 2004r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora może żądać przy zmianie operatora przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci innego operatora. Uprawnienie to nie dotyczy przenoszenia numerów pomiędzy stacjonarnymi i ruchomymi publicznymi sieciami telefonicznymi.
3. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) „Abonent” - osoba korzystająca z abonamentu, którą wiąże z PTK Centertel sp. z o.o. pisemna umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
2) „dotychczasowy operator” – przedsiębiorca telekomunikacyjny, który na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych świadczy na rzecz Klienta usługi z wykorzystaniem przydzielonego numeru, który Klient zamierza przenieść;
3) „Klient” - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej w formie pisemnej z innym niż PTK Centertel sp. z o.o. przedsiębiorcą telekomunikacyjnym;
4) „nowy operator” - przedsiębiorca telekomunikacyjny, z którym Abonent zamierza zawrzeć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru przydzielonego Abonentowi na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej z PTK Centertel sp. z o.o.;
5) „operator” – przedsiębiorca telekomunikacyjny w rozumieniu przepisów Ustawy;
6) „Regulamin” - niniejszy Regulamin przenoszenia przydzielonego numeru;
7) „Rozporządzenie” - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U z 2005 r., Nr 46, poz. 438);
8) "salon Orange" - odpowiednio oznaczony punkt sprzedaży, zajmujący się sprzedażą usług telekomunikacyjnych świadczonych przez PTK Centertel sp. z o.o., prowadzony przez PTK Centertel sp. z o.o. lub przez podmiot działający na zlecenie PTK Centertel sp. z o.o., z wyłączeniem stoisk handlowych znajdujących się w lokalach, w których sprzedaż usług telekomunikacyjnych świadczonych przez PTK Centertel sp. z o.o. nie stanowi działalności podstawowej (np. hipermarketach, stacjach benzynowych, kioskach ulicznych);
9) „Umowa” - umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawarta pomiędzy PTK Centertel sp. z o.o. a Abonentem;
10) „Ustawa” - ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U z 2004r., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).
§ 2 ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH Z PTK CENTERTEL SP. Z O.O. Z PRZENIESIENIEM PRZYDZIELONEGO NUMERU
1. Klient za pośrednictwem salonu Orange występuje do PTK Centertel sp. z o.o. z wnioskiem o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
2. PTK Centertel sp. z o.o. rozpatruje wniosek, o którym mowa w pkt. 1 powyżej, i udziela odpowiedzi w formie pisemnej w terminie 7 dni od dnia złożenia przez Klienta wniosku w salonie Orange.
3. Klient po otrzymaniu potwierdzenia możliwości zawarcia z PTK Centertel sp. z o.o. umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, występuje do dotychczasowego operatora z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Do wniosku należy dołączyć wystawione przez PTK Centertel sp. z o.o. potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
4. Klient przedstawia w salonie Orange oryginał zawiadomienia o terminie rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych otrzymanego od dotychczasowego operatora (z którego pracownik salonu Orange sporządza kopię) i zawiera umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Warunkiem zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru jest spełnienie warunków wynikających z aktualnie obowiązującego Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej GSM 900/1800 i UMTS przez spółkę pod firmą PTK Centertel sp. z o.o., warunków promocji, z której Klient zamierza skorzystać, Ustawy i Rozporządzenia.
5. Warunkiem aktywowania w sieci PTK Centertel sp. z o.o. przenoszonego numeru jest jego przekazanie przez dotychczasowego operatora. PTK Centertel sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za nie przekazanie przenoszonego numeru przez dotychczasowego operatora.
§ 3 ROZWIĄZANIE Z PTK CENETERTEL SP. Z O.O. UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH Z PRZENIESIENIEM PRZYDZIELONEGO NUMERU
1. Po otrzymaniu od nowego operatora potwierdzenia możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru Abonent występuje do PTK Centertel sp. z o.o. za pośrednictwem salonu Orange z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie Umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru.
2. Oprócz wniosku o rozwiązanie Umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru Abonent składa w salonie Orange kopię wystawionego przez nowego operatora potwierdzenia możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, a oryginał potwierdzenia okazuje pracownikowi salonu Orange.
3. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o rozwiązanie Umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru PTK Centertel sp. z o.o. poinformuje Abonenta w formie pisemnej o terminie rozwiązania Umowy.
4. Warunkiem realizacji usługi przeniesienia przydzielonego numeru do nowego operatora jest uregulowanie wszystkich wymagalnych płatności względem PTK Centertel sp. z o.o., w tym kar umownych (opłat specjalnych) związanych ze wcześniejszym rozwiązaniem Umowy, na mocy której Abonent korzysta z promocji lub innych ulg.
5. Jeżeli do dnia, w którym powinno nastąpić rozwiązanie Umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru, Abonent nie ureguluje wszystkich wymagalnych płatności, o których jest mowa w pkt 4 powyżej, PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo rozwiązania Umowy bez przeniesienia przydzielonego numeru.
6. Za przeniesienie przydzielonego numeru do nowego operatora PTK Centertel sp. z o.o. pobiera jednorazową opłatę za każdy przeniesiony numer w wysokości określonej w Cenniku usługi przeniesienia przydzielonego numeru opublikowanym na stronie internetowej www.orange.pl, a także dostępnym w salonach Orange.
§ 4 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 9 stycznia 2006 roku.
2. Do spraw nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia właściwego, obowiązującego Abonenta lub Klienta Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, Ustawy oraz Rozporządzenia.
3. PTK Centertel sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania innych operatorów.
4. Regulamin jest opublikowany na stronie internetowej www.orange.pl, a także jest dostępny w salonach Orange.
5. PTK Centertel sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zmiany treści Regulaminu, przy czym zmienione postanowienia będą obowiązywały od momentu ich opublikowania na stronie internetowej www.orange.pl.