Koniec prefiksów w połączeniach międzymiastowych

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 50

Od 20 grudnia 2002 r. klienci Telekomunikacji Polskiej dzwoniąc do innego miasta nie muszą już wybierać prefiksu. TP będzie w takim przypadku pełnić funkcję operatora domyślnego i zrealizuje te połączenia w swojej sieci. Po 1 stycznia 2003 r., w ten sposób będzie można także dzwonić za granicę.

Możliwość taką wprowadza rozporządzenie Ministra Infrastruktury. Stanowi ono m.in., że jeżeli klient nie ma ustanowionej preselekcji na innego operatora, połączenie bez wybrania prefiksu jest wykonywane przez operatora lokalnego (w przypadku klienta TP, będzie to TP).

Korzystanie z prefiksu innego operatora przez Klienta TP możliwe jest po podpisaniu przez niego umowy z tym operatorem. Połączenia takie realizowane są poprzez wybranie odpowiedniego prefiksu lub poprzez zamówienie preselekcji. Można ją zamówić w placówkach TP.

Opinie:

Opinie archiwalne (50):

Komentuj

Komentarze / 50

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-12-21 05:02
    A ja jednak wolę płacić: 1. taniej 2. nie-beznadziejnemu monopolisci ktory juz tyle razy mnie okradal 3. i wole miec wybor. Swoja droga te prefiksy az czterocyfrowe to lekkie przegiecie dwucyfrowe by chyba wystarczyly?
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-12-21 03:03
    no i dobrze, w sumie na jedno wychodz i komu sie placi, mnie to nie interesuje, a wygoda to dobra rzecz, a bede troche dzwonil przez swieta takze ok
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-21 09:27
    I juz sobie poradzili i z tym, wiec jak tu w tak bardzo nowoczesnym i rozwinietym, a od niedawna bardzo europejskim kraju, mozna mowic o zdrowej konkurencji!???
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-21 09:33
    Zastanawiam się nad takim faktem w pażdzierniku był u mnie przedstawiciel tpsa bym podpisał umowę o korzystaniu z prefi-xu 1033.Nie zgodziłem się chcąc mieć wolny wybór.Jak widać z powyższego newsu za mnie zgodę wyraził w swoim rozporządzeniu Minister Infrastruktury.Nigdy nie myślałem,że jestem aż tak ważny;)))To tak żartem,a poważnie jest,to taka sama przymusowa dobrowolność jak,ta że jestem zmuszony mieć za operatora stacjonarnego tę firmę dominującą na rynku,bo jakoś nikomu z konkurentów nie chce wprowadzić swoich łączy do takiego małego tylko ponad 60-cio tysięcznego miasteczka.Mogę niby wykręcić inny prefix,ale tpsa liczy na moje lenistwo,lub wygodę i na tym zarabia.Pozdrawiam Świątecznie Andrzej
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-21 09:34
    New***nic nie likwidują,poprostu ułatwiają,a wykorzystują mozliwości przepisów.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-21 10:51
    No nareszcie!!!Troche to wkurzało,a starsi ludzie ktorzy na technice sie nie znaja poprostu nie mogie czasem zatelefonowac :( !
    0
  • Users Avatars Mini
    cap pisze: 2002-12-21 10:56
    Telefonia Dialog ma domyslnie od zawsze 1041! i nikt sie nie gotował.!
    0
  • Users Avatars Mini
    rutt pisze: 2002-12-21 11:01
    TP zawsze byla liderem, ale pieniedzy ciagle im malo. a jak dla mnie to dobrze, ze prefiksow nie bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-21 11:19
    Z innej beczki! jak widac zniknely meczace wszystkich banery i reklamy! Czyzby wortal stal sie niezalezny i nie potrzebuje wiecej juz reklam!????
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2002-12-21 11:22
    i w ten sposob umarla liberalizacja na polskim rynku ...
    0
  • Users Avatars Mini
    rutt pisze: 2002-12-21 11:35
    Qba // moze posluchali userow i zlikwidowali :P. Teraz nie bedzie kaski za te reklamy, ale wiecej odwiedzin.
    0
  • Users Avatars Mini
    EmZet pisze: 2002-12-21 11:39
    Liberalizacja? Wolnosc wyboru? Wygoda klienta? Panowie! Te okreslenia mialyby racje bytu, gdyby w naszym kraju mozna bylo korzystac z call-by-call bez wymogu podpisywania umowy z "niezaleznym" operatorem. W sytuacji kiedy musze sie "decydowac" na jednego z operatorow i podpisywac jakiekolwiek papiery zeby moc w ogole zadzwonic - sprawa przestaje byc juz tak apetyczna. Ale my mamy czesto problemy ze zrobieniem czegos "raz a dobrze".. nawet gdy gotowe rozwiazanie mamy tuz pod nosem - np: za zachodnia granica.. Wesolych i spokojnych swiat!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-12-21 12:31
    i bardzo dobrze. Po co komplikowac sobie zycie numerami, kto bedzie chcial to bedzie wystukiwal sobie prefix innego operatora i tak powinno byc.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-21 13:30
    rutt w ta watpie, bo bez reklam to dlugo nie pociagna, ale napewno terz jest troche lepiej! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-12-21 14:59
    Kan***: przeciez i tak i tak musialbys stukac prefix jesli nie chcesz dzwonic przez 1033, wiec w czym Ci to przeszkadza ? Nierozumiem. Dla wiekszosci ludzi jest to wlasnie ulatwienie....
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-21 15:05
    Bardzo dobrze! W sytuacji, kiedy trzeba podpisywać umowy (niejednokrornie wiąże się to z płaceniem abonamentu) z innymi niż domyślny operator na realizowanie połączeń międzystrefowych, takie rozwiązanie jest najlepsze... i tańsze :-) Ja od razu zamówiłem sobie preselekcję. Przy ilości połączeń międzymiastowych z telefonu stacjonarnego (przeważnie są to tylko faksy), ewentualne różnice cen są dla mnie żadne. A i dla większości użytkowników będzie to znaczące udogodnienie.
    0
  • Users Avatars Mini
    dobi pisze: 2002-12-21 16:02
    A ja korzystam z usług TELE2 i jestem bardzo zadowolony.Polecam WWW.TELE2.PL
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-12-21 16:02
    Co za bzdurny tytuł. Normą na świecie jest to że abonent domyślnie dzwoni przez swojego operatora, a jeżeli chce skorzystać z usług innego wybiera prefix. I to własnie naprawiono. Przecież klient nadal ma wybór. No może poza NETIĄ bo tam domyślnie ustawiony jest prefix NETII. Tylko że nie ma możliwości skorzystania z usług innego operatora np. TPSA. I tutaj jakoś nie słychać oburzenia. Mimo że klient Neti nie ma możliwości wyboru.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-21 16:24
    rutt i juz to co myslelismy, ze sie skonczylo, powrocilo na nowo! nowy baner Multibanku atakuje z gory, zas po prawie baner ery, a dzieki polaczeniu swoich sil, bardzo zdolnie wywalaja system!
    0
  • Users Avatars Mini
    rutt pisze: 2002-12-21 16:38
    Qba ale ten baner poprzedni co sie rozwijal byl o wiele gorszy :] no coz reklama = pieniadz :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-21 17:25
    Tylko, ze ta reklama odpycha, bo przeciez jest tyle innych sposobow na zareklamowanie czegos! dobrze chociaz ze nie otwieraja sie calostronnicowe banery =poltergaisty- jak to miejsce czasami w przeszlosci!
    0
  • Users Avatars Mini
    Muminek_de pisze: 2002-12-21 19:33
    Ale TPsa miesza, najpierw wprowadzaja potem likwiduja, sami nie wiedza w koncu czego chca.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lajkonik pisze: 2002-12-21 19:38
    Maras: racja. Czy chcielibyście wybierać prefiks przed każdym połączeniem z komórki ?? no jasne, że nie. Korzystanie z usług operatora domyślnego nie wyklucza korzystania z prefiksów innych opów - wolność wyboru nadal istnieje. Będzie tylko prościej, bo po co mam pisać o preselekcję jeśli chcę korzystać z usług mojego operatora ?! napiszę do innego jeśli jego oferta będzie lepsza. Pozdrowienia dla wszystkich pochłoniętych corocznymi przygotowaniami do świąt - to jest dopiero jazda :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2002-12-21 21:49
    *rutt *Qba: albo reklamy albo dostep za kase. Co wam bardziej odpowiada? Matka Teresa juz niestety umarla. Zreszta ona Internetem za bardzo sie nie interesowala. Sami tez za darmo pewnie nie pracujecie. Wiec dziwie sie, ze marudzicie jak stare baby na ryneczku. *** Co do newsa to dobrze, ze jest domyslny prefix, ale bardzo zle, ze chcac wybrac innego operatora sa takie wielkie schody. Czy nie mozna by zrobic tak jak jest to np. w Niemczech? hmm..
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-21 22:45
    rutt:MAsz racje:reklama=pieniadz!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-12-21 23:03
    PYTANIE: czy teraz mozna wykrecic miedzymiastowa za pomocA telefonu z tarcza?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-22 01:00
    "Operator domyslny" - chron Panie!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-22 04:18
    to miałoby sens gdyby np. przez telefon mozna byłoby sobie zamówić "domyslny prefiks" który byłby domyslnym do następnej zmiany - wtedy to byłoby ułatwienie - teraz to tylko woda na młyn tepsy
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-22 10:39
    miejmy nadzieję, że wkrótce konkurencja da się TPsie we znaki do tego stopnia, że sama dobrowolnie zacznie wreszcie obniżac ceny usług, aby jej klienci nie odpłynęli :-))))) oby jak najszybciej się to stało
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-22 13:27
    Ciekawa sytuacja miala miejsce u mnie na osiedlu we Wroclawiu jakis rok temu. Okolo 90% uzytkownikow Telekomuny przeszlo do Dialogu. Nikt nie nazeka, a kogos by nie spytal o numer, mowi: 79...
    0
  • Users Avatars Mini
    Peteq pisze: 2002-12-22 13:46
    Jak was wkurzaja reklamy to sobie np. Norton Internet Security zainstalujcie.... ja nie pamietam jak reklamy na stronach WWW wygladaja... wszystko filtruje... fajna rzecz!
    0
  • Users Avatars Mini
    Macklin pisze: 2002-12-22 13:48
    No, to teraz Urbański "chociaż teleturniej" poprowadzi... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    marito pisze: 2002-12-22 15:41
    w neti nigdy nie wybieralem zadnego prefixu wiec po co ta cala afera??
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-22 16:29
    marito:Afera jest bo wiekszosc Polakow ma TPske,i wybiera!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-22 17:04
    Na szczescie udzial Telekomuny na rynku spada.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-22 17:54
    BOSSNOKIA - ja też mam w tepsie i nigdy nie wybierałem... Afera jest bo mamy durny parlament, który zamiast zrobić to od początku, nawet przy dzwonieniu przez własnego operatora wymyślił wybieranie prefiksów (na szczęście nie wymyślili tej głupoty dla sieci komórkowych...) :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2002-12-22 18:54
    ja tam kozystam z nomu!!! 1 taniej 2 bez prefiksu 3 nie daje tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-22 19:50
    maciass, różnica przy międzystrefowych jest za mała, żeby bawić się w podpisywanie umów... A tepsie dajesz, dajesz... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-22 23:34
    wlo:Wiem o co Ci chodzi,masz racje,tak samo jak Fawu.pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-23 01:06
    No BOSS - przyznales sie ze nie kapowales. Plus dla Ciebie
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-23 01:28
    ludzka to rzecz zakapować - tak mówił jeden agent
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-23 08:33
    BOSS czy ty nie potrafisz raz a pozadnie np. Tytan, _CISCO_, CiepliX, maciass - macie racje, ; : bodopl, dziobek, ciekaw - nie macie racji i z wami sie nie zgadzam!??? Nie potrafisz tak smieciarzu!??? No ale jak ty moglbys tak potrafic przeciez ty nie wiesz o co tu chodzi tylko potrafisz sie podpisywac pod komami innych, bo sam nie potrafisz napisac nic sensownego i racjonalnego!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-23 11:34
    Qba:Jeszcze raz tak mnie nazwij!Smieciarz to cie....wiesz co!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-24 09:22
    BOSS a jak mozna nazwac inaczej czlowieka, ktory mimo apeli wielu userow dalej wpisuje swoje glupie komy, kotre czesto nie maja zwiazku z caloscia newsa i sytuacji, a robi to tylko zeby cos tam napisac i przytulic kilka punkcikow! Dla nas sa to poprostu smnieci, a ten kto smieci to smieciarz!
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-25 11:56
    Qba:Tez Cie pozdrawiam i przesyłam 10000 buziakow,papa,do zobaczenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-27 09:52
    BOSS zaczynam powatpiewac w twoja orientacje sexualna, a to nie jest zbyt pozytywny objaw!???
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-27 16:53
    Tez cie pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-29 18:12
    Ci znowu...
    0
  • Users Avatars Mini
    mt_PRINCE pisze: 2003-01-04 14:50
    Tak śledzę te wymiany zdań i robi sie to żałosne. Nie chciałbym byc źle zrozumiany ale Qba jeżeli stać Cię na taki gest to odpuśc gościowi ( czyt. boss) który juz nas przekonał że nie dociarają do niego żadne uwagi. Może niech pisze co chce - a mam nadzieje, jedo "bezproduktywne" wypowiedzi doprowadzą do jakichś konkretnych posunięć ( usmiech w stronę osób mających coś do powiedzenia na tej stronie ). pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2003-01-04 15:39
    Czyli znowy TPsa górą. Bo jeśli nic nie wybierzesz to DOMYŚlnie poleci wszystko przez nią. Ale się ładnie Minister Postarał. Pewnie dostał dożywotni abonament... :) Albo ładny czek na konto.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: