Koniec spamu SMS już niedługo

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 37

Sejm uchwalił ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przyjęty w czwartek projekt zakłada, że usługodawcy nie będą mogli wysyłać drogą elektroniczną nie zamówionych przez klientów informacji handlowych. Po zatwierdzeniu ustawy przez senat informacje handlowe będzie można wysyłać (np. SMS-em lub mailem) tylko za uprzednią zgodą odbiorcy. Nie będzie więc można przesyłać takich wiadomości na adres elektroniczny, który nie został udostępniony świadomie przez odbiorcę.
Ustawa nakłada na usługodawcę szereg powinności, m.in. powinien on dążyć, by w czasie wykonywania usługi przetwarzać możliwie jak najmniej danych oraz powinien zablokować dostęp do tych danych bezpośrednio po zakończeniu korzystania z usługi.

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-07-19 17:26
    Jeśli naprawdę komuś to przeszkadzało to dobrze, mi tam wszystko jedno, nie przysyłają tego tak wiele by się denerwować.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-19 17:29
    Ciekawe,czy np. powiadamianie o przyjściu poczty w której jest reklama jest spamem,a tak wogole to udaży to Idee i jej bombardowanie komorek z wiadomościami o serwisach:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kennys pisze: 2002-07-19 17:31
    Ciekawe od kiedy wejdzie ustawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2002-07-19 17:36
    Osobiście zgadzam się z 196906. Jeśli to komuś przeszkadzało (a ja nie znam nikogo takiego), to dobrze, że Sejm włożył w tę ustawę tyle godzin niewątpliwie ciężkiej pracy. Teraz nam, użytkownikom telefonów będzie się żyło dużo lepiej, będziemy szczęśliwsi i zadowoleni z siebie i otoczenia wokół nas. Co prawda, mozna było popracować nad nieco bardziej potrzebną ustawą, ale ja rozumiem naszych posłów. Nie wszyscy wiedzą, jak się kasuje SMSy. A w ogóle dźwięk syganłu nadchodzącej wiadomości pewnie bardzo ich rozprasza. Powiem tak. Dziękuję Ci Polsko!!! Oby tak dalej.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-07-19 17:47
    Znając rzeczywistość i tak da się to obejść. Operatorzy np. nie będą tego nazywać informacją handlową, a jakoś inaczej, albo już regulaminie znadjdzie się zapis, że dany klient opa wyraża zgodę na otrzymywanie takich informacji i podpisanie tego oświadczenia będzie przymusowe tak jak np. podpisanie oświadczenia przed podpisaniem umowy że klient wyraża na sprawdzenie jego wiarygodności u innych opów. Tyle czasu zmarnowanego, piniędzy itd, a sumie może się to na nic nie przydać. Zobaczymy co z tego wyniknie.
    0
  • Users Avatars Mini
    jacek pisze: 2002-07-19 17:48
    rhat: ja znam wiele osób, które bardzo narzekają na maile reklamowe (ustawa dotyczy również maili) i bardzo się cieszę, że coś takiego powstało. Powinni jeszcze zabronić podkładania ulotek reklamowych pod drzwi bez zgody mieszkańców.
    0
  • Users Avatars Mini
    pscolka pisze: 2002-07-19 17:52
    Obecny sejm to banda wesołych rolników.
    0
  • Users Avatars Mini
    luko pisze: 2002-07-19 17:55
    Czy to znaczy tez, ze Era nie bedzie mogla zalaczac reklam w swojej bramce smsowej??? :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-19 18:06
    A tak nawiasem w Telix był news w którym czyt. Niechciana reklama daje prawo do rezygnacji z usług operatora. Niemieckie prawo telekomunikacyjne przewiduje, że osoby, które chcą otrzymywać reklamy drogą telefoniczną muszą wyrazić na to zgodę. Ustawodawca zakłada, że domyślnie takiej zgody nie ma. Sprawa stała się głośna po tym jak pewien niemiecki student prawa Ralf Ostermann wypowiedział umowę operatorowi Vodafone. Ostermann argumentował, że podpisawszy umowę nie wyraził zgodę na reklamowe SMS-y. Jak widać sejm ***rhat***tym razem może zapobiegł przypadkom,gdy opy zostaly by zarzucone przez takie pozwy.pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-19 18:20
    cdn.Operator musi teraz wyraźnie zaznaczyć w warunkach umowy, że klient wyraża zgodę na otrzymywanie reklamowych wiadomości. W przeciwnym wypadku wysyłanie SMS-ów może być potraktowane jako naruszenie sfery prywatnej i może stać się podstawą do wypowiedzenie umowy.Sejm tym razem IMHO zadziałał i dla dobra Operatora i Klienta:P
    0
  • Users Avatars Mini
    jacenty pisze: 2002-07-19 18:55
    a ja się bardzo cieszę z tej ustawy. Po pierwsze: będę dostawał tylko kilka listów reklamowych tygodniowo (te, na które się zgodzę) zamiast obecnych kilkuset. Dzięki temu nie będę się bał podać obcym swojego maila w obawie przed spamem. Po drugie: przykład z życia. Wysłałem raz SMS w odpowiedzi na konkurs organizowany przez KFC i od tego czasu zacząłem dostawać jakieś bzdurne SMS reklamowe (nigdy ich nie zamiawiałem), które mi szybko zapełniały pamięć telefony. Doprowadzało mnie to do k....cy! W infolinii operatora powiedziano mi, że nie są w stanie mi tego wyłączyć, bo SMS są wysyłane z internetu. Czyli teraz co??? Mam sobie zmienić numer bo raz wysłałem odpowiedź na konkurs? Jakieś szaleństwo!!! A tak na marginesie, to ile się płaci za SMS otrzymanego za granicą (w roamingu)??? Pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-07-19 20:08
    Dla mnie to wszystko jedno. Chociaż czasami nawet warto było dostać takiego reklamowego SMS'a, bo można dowiedzieć się o niezłych promocjach itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    dodii pisze: 2002-07-19 21:21
    to i tak nie da jeżeli zakładasz skrzynke pocztowa to usługodawca moze sobie zastrzec że udostepniasz swój adres na potrzeby serwisu jak sienie zgodzisz nie założysz konta Ale i tak chyba nikomu to nie przeszkadza
    0
  • Users Avatars Mini
    kpt.Hook pisze: 2002-07-19 21:59
    jeśli to nie spowoduje wzrostu cen usług (np SMSów) z powodu niemozności pokrycia części kosztów przez reklamodawcow to OK, ale boję się, że to nie wyjdzie na dobre...
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2002-07-19 22:08
    cieszę się, że ktoś jeszcze myśli o konsumencie
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-07-19 22:37
    to dziwne ale ja jakos nigdy nie mialem z ty, problemu
    0
  • Users Avatars Mini
    SPEED pisze: 2002-07-19 23:18
    Wiekszość firm i portali internetowych juz dawno była na to przygotowane (stosowne zapisy w regulaminach uzytkowania serwisisów itp.), wiec sądze ze niewiele to zmieni. Bardziej ma to aspekt medialny ...
    0
  • Users Avatars Mini
    szyszka pisze: 2002-07-19 23:54
    mi to jest obojętne, ale czy sejm nie ma ważniejszych spraw?????
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2002-07-20 00:18
    ciekawe co na to darmowe konta mailowe.Ale swoja droga smsy o konkursach ery sa Bardzo Denerwójące
    0
  • Users Avatars Mini
    CYPIS pisze: 2002-07-20 02:34
    tak jesli w przypadku ery beda mieli zabronione tych reklam to troche na tym ucierpia ale pewnie zrobia tak ze jesli chcesz wyslac sms z nety wyrazasz teymsamym na dolaczona do smsa reklame :) i nadal bedzie tak ja bylo hehe... zawsze znajda jakies kruczki .Szczerze mówiąc tez mi to zabardzo nie przeszkadza ale wole zeby niebylo tego
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-07-20 04:23
    NO TO CIEKAW KIEDY TO UNAS RUSZY MOŻE JUŻ NIEDŁUGO , POWINNIŚMY TAKĄ USTAWE MIEĆ ZAŁATWIONĄ PRZEZ RZĄD JUŻ DAWNO TEMU ALE KTO WIE MOŻE DOPIERO RYNEK I CAŁA NASZA GOSPODARKA DO TEGO DOROSŁA MAM NADZIEJE ŻE TAK , BO JAK KTOŚ SIĘ BEDZIE CHCIAŁ DO TEGO DORWAĆ I PRZEŁAMAĆ I WZIĄĆ NIEKTÓRE Z TYCH KODÓW DLA SWOICH KOŻYŚCI MATERIALNYCH TO DOPIERO BEDZIE ZABAWA : )))
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-07-20 08:25
    Tak! Napewno jest to najpotrzebniejsza ustawa na jaką wszyscy z taką niecierpliwością czekali. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-07-20 10:40
    Wystarczy zadzwonić do BOK zeby nie wysyłali tego syfu, nie trzeba do tego ustawy
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2002-07-20 17:03
    adminek: Ale chodzi o to, zeby cos sie dzialo. :) A tak czy inaczej to wszysko pieknie, ale ja bym swoja droga chetnie odbieral w ciagu jednego dnia w miesiacu 30 SMSow z samymi reklamami, zemiast zapychania mi glupot codziennie. Moze niech Era to przemysli.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomson pisze: 2002-07-20 17:09
    Nie bardzo rozumiem dlaczego wchodzi ta ustawa. Zamiast zająć się poważnymi sprawami państwa nasi posłowie zajmują się ustawami o mało istotnych sprawach. Przecież jeśli ktoś ma darmowe konto to nie powinien nażekać na reklamy, jest to cena za DARMOWE konto. A jak nie chce niech założy sobie płatne konto i z głowy. A jeśli chodzi o komórki to tak jak zauważył adminek, wystarczy zadzwonić do BOK i zdejmą smsy marketingowe - bo tak są nazywane przez operatorów
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-07-20 17:57
    tomson - to sie nie tyczy zwyklego spamu - przeczytaj uwaznie newsa. Ja popieram!
    0
  • Users Avatars Mini
    trapi pisze: 2002-07-21 00:24
    rychlo w czas
    0
  • Users Avatars Mini
    michalq pisze: 2002-07-21 00:41
    ale znajac nasza rzeczywistosc .. z przyczyn technicznych noperator nie moze blokowac spamu .... pozdrowienia
    0
  • Users Avatars Mini
    krystek pisze: 2002-07-21 13:45
    Mi tam reklama ery nie przeszkadza byle by wysyłanie smsa z bramki za darmo!
    0
  • Users Avatars Mini
    katana pisze: 2002-07-21 16:26
    nareszcie.......... cokolwiek denerwujące było otrzymanie sms-a reklamowego o 4-tej nad ranem, gdy człowiek śpi i zapomniał wyłączyć telefonik.......... może się to skończy?
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2002-07-21 16:50
    tomson, adminek: Jak zadzwonie do BOKu to zdejma mi te SMSy ogolnie informacyjne, nie? Bo na bramke nie ma sily. Za to Era wprowadzila niedawno limity 20 SMSow na dobe na jeden numer. Nie za malo?
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2002-07-21 18:37
    Szkoda ze nie wypalil pomysl z bezplatnymi rozmowami i sms wzamian za osluchanie reklam :(((((
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-22 10:15
    Wporzadku, ale jak to bedzie z egzekwowaniem tego przepisu!????????
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-07-22 12:32
    szerzej na temet projektu tej ustawy jest na telefon.pl, polecam przeczytac ,bo w swietla tam zamieszczonych informacji to regulacje tej ustawy nie dotycza niestety sms'ow
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-07-22 14:20
    W końcu nie będą do mnie przychodzi SMSy z ery z jakimiś głupimi reklamami
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-23 10:14
    Juz oni zrobia tek zeby mogly przychodzic!
    0
  • Users Avatars Mini
    dwx pisze: 2002-07-27 14:52
    według mnie czasami było dobrze jakies INFO otrzymać SMSem, ale oczywiście nie za często i najlepiej tylko od Operatora o jakichś tam ofertach, co do e-maili i tak na bezpłatnych kontach każdy zakładając konto wyraził zgodę na przynajmniej jeden temat który go interesuje i o którym chce otrzymywać informację. Powinny się jednak skończyć śmieci które przychodzą z z całkiem innej beczki (szczególnie na Onecie!) Boje się tylko że teraz konta pocztowe do tej pory bezpłatne mogą stać się płatne.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: