Od 26.04.2002 r. dla abonentów sieci Idea dostępna będzie już komercyjnie usługa oparta o lokalizację abonenta, pod nazwą 'Co, Gdzie, Którędy?'. Serwis 'Co, Gdzie, Którędy?' dostępny jest poprzez przeglądarkę WAP oraz platformę SMS. Dzięki tej usłudze użytkownik sieci Idea może odnaleźć potrzebne informacje o takich miejscach użyteczności publicznej jak puby, szpitale hotele, stacje benzynowe czy restauracje. Co ważne, korzystając z usługi Co, Gdzie, Którędy? abonent uzyska dokładne informacje na temat poszukiwanego obiektu (na przykład odległość, godziny otwarcia, numer telefonu itp. Informacje te zmieniają się w zależności od typu poszukiwanego obiektu. W przypadku kin abonent Idei uzyska informację o cenach biletów, gdy zaś będzie poszukiwał stacji benzynowej dowie się, jaka jest cena litra paliwa na danej stacji. Jako jedyna z usług lokalizacyjnych dostępnych na polskim rynku, usługa 'Co, gdzie, którędy?' (jedynie poprzez WAP) wyświetla uproszczoną mapę, która ułatwia odnalezienie szukanego obiektu. Dokładność wyszukiwania uzależniona jest od obszaru, w jakim znajduje się abonent. W mieście system lokalizuje użytkownika z dokładnością do kilkudziesięciu metrów a poza miastem - do kilku kilometrów.
Aby skorzystać z "Co, gdzie, którędy" przez SMS abonent aktywuje usługę wysyłając SMS o treści "ZGODA" na numer 444. Wysyłając SMSa o treści " adres" użytkownik otrzymuje swoją przybliżoną lokalizację. Poszukując danego obiektu użytkownik wysyła SMS na numer 444 o następującej treści np. "bankomat". W odpowiedzi użytkownik otrzyma odległość do szukanego obiektu i dokładny adres. Wysyłając SMS o treści "i" na numer 444 użytkownik otrzymuje szczegółowe informacje na temat szukanego obiektu: godziny otwarcia, telefon, itp. Im bardziej precyzyjne określenie zostanie użyte, tym otrzymana odpowiedź będzie bliższa potrzebom.
W wersji WAP usługa "Co, Gdzie, Którędy?" jest dużo bardziej rozbudowana. Abonent otrzymuje informacje nie tylko o położeniu poszukiwanych obiektów, ale także pokazuje je na mapie.
Aktywacja usługi następuje poprzez jednorazowe przesłanie SMSa na numer 500 o treści ZGODA jak również przez strony systemu WAP (+48 501 800 800) oraz Biuro Obsługi Klienta (0-801 234 567). Koszt aktywacji usługi wynosi 2 zł + VAT. Koszt deaktywacji - 0,50 PLN + VAT. Cena SMS pod nr 444 - 0,50 zł +VAT za SMS (za zdarzenie) Cena połączenia poprzez WAP (+ 48 501 800 800) - 0,15 zł + VAT (za minutę połączenia)