Koniec zeszłego roku był tragiczny dla opasek i zegarków - są 2 spore niespodzianki

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Koniec zeszłego roku był tragiczny dla opasek i zegarków - są 2 spore niespodzianki

Według firmy Canalys , rynek opasek i zegarków skurczył się w IV kw. 2022 r. o 18% do 50 milionów sztuk.

Podkategoria smartwatchy kończyła czwarty kwartał z dwucyfrowym spadkiem o 17%. Opaski odnotowały dziewiąty z rzędu spadek o 43%.

Podstawowe zegarki wzrosły tylko o 3% (ten wzrost jest napędzany tylko przez Indie).

Apple, lider kategorii smartwatchów i całego rynku urządzeń do noszenia na ręku, spadł o 17%.

Pomimo spadku o 25% z powodu malejących dostaw Fitbit, Google wspiął się na drugie miejsce, ponieważ był w stanie złagodzić swój spadek dzięki 16% wzrostowi dostaw serii Pixel Watch.

Samsung spadł na piąte miejsce - passa wzrostu nagle zakończyła się w czwartym kwartale 35% spadkiem.

Pomimo spadków kwartalnych dostaw smartwatchy Apple, Samsung i Huawei utrzymały roczny wzrost, przyczyniając się do łagodnego wzrostu smartwatchy w 2022 roku.

Cały rynek urządzeń do noszenia na ręku spadł o 5%.

„Oczekuje się, że rynek urządzeń do noszenia na ręku wzrośnie o skromne 2% w 2023 r.”, powiedziała Cynthia Chen, analityk Canalys.

Worldwide wearable band shipments and annual growth 

Vendor 

Q4 2022
shipments (million) 

Q4 2022 
market share 

Q4 2021 
shipments
(million) 

Q4 2021 
market share 

Annual 
growth
 

Apple  

13.8 

27.5% 

16.5 

27.1% 

-17% 

Google 

4.0 

8.0% 

5.3 

8.7% 

-25% 

Xiaomi 

3.6 

7.2% 

6.7 

10.9% 

-46% 

Huawei 

3.2 

6.4% 

5.5 

9.1% 

-42% 

Samsung 

2.9 

5.9% 

4.5 

7.4% 

-35% 

Others 

22.5 

44.9% 

22.5 

36.8% 

  +0%  

Total  

50.0 

100.0% 

61.0 

100.0% 

-18%  

 

Worldwide full-year 2022 wearable band shipments and annual growth 

Vendor 

2022
shipments
(million)

2022
market
share

2021
shipments
(million)

2021
market
share

Annual 
growth 

Apple  

41.4 

22.6% 

39.4 

20.4% 

+5% 

Xiaomi 

17.1 

9.3% 

29.0 

15.0% 

-41% 

Huawei 

15.2 

8.3% 

19.2 

9.9% 

-21% 

Samsung 

14.0 

7.7% 

14.6 

7.6% 

-4% 

Google 

11.8 

6.4% 

15.1 

7.8% 

-22% 

Others 

83.4 

45.6% 

75.7 

39.2% 

  +10%  

Total  

182.8 

100.0% 

193.0 

100.0% 

-5% 

Wearable Band market plummets 18% in Q4 2022

Wearable Band market plummets 18% in Q4 2022 

Wearable Band market plummets 18% in Q4 2022 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: