Według firmy Canalys , rynek opasek i zegarków skurczył się w IV kw. 2022 r. o 18% do 50 milionów sztuk.
Podkategoria smartwatchy kończyła czwarty kwartał z dwucyfrowym spadkiem o 17%. Opaski odnotowały dziewiąty z rzędu spadek o 43%.
Podstawowe zegarki wzrosły tylko o 3% (ten wzrost jest napędzany tylko przez Indie).
Apple, lider kategorii smartwatchów i całego rynku urządzeń do noszenia na ręku, spadł o 17%.
Pomimo spadku o 25% z powodu malejących dostaw Fitbit, Google wspiął się na drugie miejsce, ponieważ był w stanie złagodzić swój spadek dzięki 16% wzrostowi dostaw serii Pixel Watch.
Samsung spadł na piąte miejsce - passa wzrostu nagle zakończyła się w czwartym kwartale 35% spadkiem.
Pomimo spadków kwartalnych dostaw smartwatchy Apple, Samsung i Huawei utrzymały roczny wzrost, przyczyniając się do łagodnego wzrostu smartwatchy w 2022 roku.
Cały rynek urządzeń do noszenia na ręku spadł o 5%.
„Oczekuje się, że rynek urządzeń do noszenia na ręku wzrośnie o skromne 2% w 2023 r.”, powiedziała Cynthia Chen, analityk Canalys.
Worldwide wearable band shipments and annual growth |
|||||
Vendor |
Q4 2022 |
Q4 2022 |
Q4 2021 |
Q4 2021 |
Annual |
Apple |
13.8 |
27.5% |
16.5 |
27.1% |
-17% |
|
4.0 |
8.0% |
5.3 |
8.7% |
-25% |
Xiaomi |
3.6 |
7.2% |
6.7 |
10.9% |
-46% |
Huawei |
3.2 |
6.4% |
5.5 |
9.1% |
-42% |
Samsung |
2.9 |
5.9% |
4.5 |
7.4% |
-35% |
Others |
22.5 |
44.9% |
22.5 |
36.8% |
+0% |
Total |
50.0 |
100.0% |
61.0 |
100.0% |
-18% |
Worldwide full-year 2022 wearable band shipments and annual growth |
|||||
Vendor |
2022 |
2022 |
2021 |
2021 |
Annual |
Apple |
41.4 |
22.6% |
39.4 |
20.4% |
+5% |
Xiaomi |
17.1 |
9.3% |
29.0 |
15.0% |
-41% |
Huawei |
15.2 |
8.3% |
19.2 |
9.9% |
-21% |
Samsung |
14.0 |
7.7% |
14.6 |
7.6% |
-4% |
|
11.8 |
6.4% |
15.1 |
7.8% |
-22% |
Others |
83.4 |
45.6% |
75.7 |
39.2% |
+10% |
Total |
182.8 |
100.0% |
193.0 |
100.0% |
-5% |