Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o konsolidacji marki Idei (rezygnacja z sub-marek Optima i Meritum) i zaprezentowała nowa wizualizację rynkową sieci. Obecnie logotyp Idei to białe logo (IDEA) położone centralnie na żółtym (nasyconym), prostokątnym tle oraz hasło przewodnie: "Idea - łączy Cię z ludźmi".
Uzyskane w pierwszym półroczu 2003 r. dobre wyniki sprzedaży, udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - uważa Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - Obecnie przyszła chwila na konsolidację marki wokół jej najważniejszych elementów i atutów postrzeganych przez klientów. Ujednolicona, silniejsza marka Idea, zapewni naszej firmie dalszy dynamiczny rozwój w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji i usprawni współpracę w ramach Grupy TP. Decyzję o konsolidacji marki podjęliśmy jednak przede wszystkim w odpowiedzi na preferencje i oczekiwania naszych klientów, którzy oczekują przejrzystych, zrozumiałych rozwiązań. Ujednolicenie marki jeszcze lepiej wyróżni Ideę na rynku telefonii mobilnej, ułatwiając klientom poruszanie się po naszych usługach i ofercie. W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, ale przede wszystkim budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. Dzięki temu będziemy wzmacniać pozytywne, długofalowe relacje z naszymi klientami, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami, a także jeszcze lepszą obsługą klientów"
Nowa strategia rynkowa - konsolidacja marki Idea
Dlaczego zmienia się wizualizacja marki Idea?
Aby realizować ambitne cele biznesowe i być w perspektywie kilku lat liderem rynkowym
Aby dopasować się do zmieniającego się otoczenia i potrzeb klientów
Aby wzmocnić widoczność (wyróżnienie) marki Idea w mediach
Aby budować silną i spójną markę
Aby rozwijać wizerunek pożądanych wartości marki Idei, jako marki otwartej, kreatywnej, dynamicznej, nowoczesnej, spójnej, myślącej o przyszłości i wyróżniającej się na rynku.
Zgodnie z nowym pozycjonowaniem marki: "IDEA to marka, która daje Tobie inspirujące pomysły, które wzbogacają Twoje życie prywatne i zawodowe oraz kontakty z innymi". Natomiast nowa esencja marki to: "Inspirujące pomysły dla Ciebie".
Konsolidacja marki Idea zawiera następujące elementy:
jedna główna wizualizacja marki z ciemno-żółtym kolorem, jedno logo Idei,
usunięcie sub-marki Optima,
zamiana Meritum na "Idea dla Firm",
utrzymanie POP jako oferty prepaid Idei
nowe hasło: "Idea łączy Cię z ludźmi"