Lucent Technologies poinformował, że w ramach pięcioletniej umowy został wybrany przez British Telecommunications PLC do świadczenia kompleksowych usług obsługi i serwisu infrastruktury sieciowej na terenie Wielkiej Brytanii. W ramach szacowanej na ponad 50 mln USD umowy Lucent będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego w odniesieniu do kilku obszarów sieci BT, m.in urządzeń optycznych, IP oraz transmisji głosu i danych. Obejmą one także sieć oferowanych przez BT usług alarmowych 999.
Jako partner strategiczny BT, Lucent będzie świadczyć usługi zdalnego serwisu, które pomogą BT zapewnić klientom maksymalną wydajność sieci i przystępne ceny.
"Wybraliśmy Lucent Technologies jako partnera w dziedzinie wsparcia dla BT w Wielkiej Brytanii ze względu na szeroką ofertę usługową firmy i fachową wiedzę, która jest nam potrzebna, utrzymać konkurencyjną ofertę usług dla klientów" - powiedział rzecznik BT. "Lucent zaoferuje nam sprawny, doświadczony zespół wsparcia technicznego, posiadający dogłębną wiedzę na temat wykorzystywanych przez nas technologii. Umowa z Lucentem pomoże nam także utrzymać minimalny poziom wydatków na eksploatację, a tym samym umożliwi naszym klientom dalsze korzystanie z niezawodnych usług po niskich cenach".
Lucent oferuje pełen zakres usług profesjonalnych, wdrożeniowych i serwisowych, które pomagają operatorom uzyskiwać większe przychody przy jednoczesnym uproszczeniu obsługi systemów i zapewnieniu niższych kosztów utrzymaniowych. Usługi te dotyczą całości cyklu eksploatacji sieci klienta - od wstępnych konsultacji, poprzez projektowanie i optymalizację sieci, projektowanie szczegółowe i instalację, aż po zarządzanie programem, monitorowanie sieci i stałą obsługę serwisową.
"Usługodawcy poszukują coraz to nowych sposobów korzystania z dodatkowego wsparcia w zakresie utrzymania sieci bez narażania się na nadmierne koszty" - powiedział David Rolfe, dyrektor oddziału Lucent Technologies na Wielką Brytanię i Irlandię. "Bez względu na to, czy usługodawca chce zlecić część, czy też całość serwisu i konserwacji sieci, może znacząco oszczędzić na kosztach obsługi. Jednocześnie rozwiązanie takie umożliwia usługodawcy skupienie się na obsłudze klienta i opracowywaniu nowych usług".
Obecnie Lucent zarządza sieciami ponad 40 klientów na całym świecie. W plebiscycie miesięcznika Network Magazine, wydawanego przez CMP Media, Lucent zdobył nagrodę za produkt roku 2001 r. w kategorii outsourcingu zarządzania siecią (Outsourced Network Management). Lucent został wybrany za pakiet usług zdalnego zarządzania siecią (Remote Network Management Services), który oferuje najlepsze w swojej klasie zarządzanie awariami, wydajnością i konfiguracją.