Z analiz PMR wynika, że na polskim rynku stale rośnie udział usług telekomunikacyjnych sprzedawanych w pakiecie w relacji do ogółu usług telekomunikacyjnych w kraju. Prognozy PMR zakładają utrzymanie trendu w kolejnych latach.
PMR szacuje, że na koniec 2024 roku łączna liczba RGU na polskim rynku przekroczy 72 miliony.
Za wzrost odpowiada głównie segment telefonii mobilnej (rosnąca liczba kart SIM).
Według szacunków PMR, na koniec 2023 roku około 38 miliona RGU, czyli 53% usług na rynku, było oferowanych w pakietach od tego samego dostawcy.
Do 2029 r. usługi pakietowe będą odpowiadały za ponad 60% usług na rynku telekomunikacyjnym.
Szacunkowa liczba (m) usług (RGU) ogółem na rynku telekomunikacyjnym w Polsce i dynamika (%), 2018-2025
Klienci kupujący usługi wiązane koncentrują się najczęściej na pakietach łączących dwie usługi.
W przypadku usług zintegrowanych najpopularniejszy pakiet w Polsce z wynikiem blisko 2,5 mln abonentów w 2023 r. zawierał internet stacjonarny i płatną telewizję.
„Internet stacjonarny + płatna telewizja” – najpopularniejszy pakiet usług konwergentych w Polsce pod względem liczby abonentów (mln), 2018-2023
W ramach sporządzania raportu rynkowego, firma PMR przeprowadziła badanie konsumenckie na próbie ponad 2000 dorosłych Polaków. Z badania wynika, że coraz częściej elementem oferowanych pakietów są serwisy SVOD.
Liczba serwisów SVOD wykupionych w kanale operatorskim w gospodarstwach domowych w Polsce (%), 2024
Spośród osób korzystających z serwisów streamingowych w kanale operatorskim 62% posiada jeden taki serwis zakupiony w abonamencie z innymi usługami swojego operatora telekomunikacyjnego. W co czwartym gospodarstwie wykupione są dwa serwisy.
Struktura gospodarstw domowych w Polsce z dostępem do serwisów SVOD w kanale operatorskim z podziałem na opłacane w ramach abonamentu płatnej telewizji i telefonii komórkowej (%), 2024
Biorąc pod uwagę jedynie badanych korzystających z kanału operatorskiego, jeśli chodzi o dostęp do serwisów streamingowych, jest on zdecydowanie najczęściej kupowany w ramach abonamentu płatnej telewizji (76%), wobec 24% przypadków zakupu w ramach abonamentu telefonii komórkowej.