Kruger&Matz podał swoje wyniki za 2016 r. Kruger&Matz to generująca 31% obrotu marka w portfolio firmy Lechpol Electronics. Przychody całej spółki to 145 mln PLN. Jest to 10% wzrost obrotu w stosunku do poprzedniego roku finansowego.
Przychody wygenerowane przez markę Kruger&Matz to 45 mln PLN, co stanowi 50% wzrost względem roku poprzedniego. Marża na sprzedaży wyniosła 9,7 mln PLN i w stosunku do 2015 roku wzrosła o 120%.
Rok temu 40% sprzedaży w Kruger&Matz generowała kategoria SMARTFONY. W roku 2016 udział tej kategorii spadł do 27%. Głównym czynnikiem wzrostu w roku 2016 były kategorie związane z rynkiem RTV. Obecnie drugą pozycją pod względem wartości sprzedaży w marce Kruger&Matz jest kategoria TELEWIZORY, a wzrost sprzedaży tych produktów rok do roku wyniósł aż 350%. Znaczące wzrosty zanotowano również w kategoriach SŁUCHAWKI - 96% oraz HOME AUDIO - 60%. Pod koniec 2016 roku Kruger&Matz wprowadził dwie nowe kategorie: LAPTOPY i GŁOŚNIKI BLUETOOTH.
Pomimo dobrych wyników, to był dla nas bardzo trudny i wymagający pod wieloma względami rok. W pierwszej jego połowie borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu, co mocno wpływało na nasz wynik i możliwości inwestowania. (...)– komentuje wyniki finansowe Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz.
Rumuńska spółka Lechpol Electronic SRL osiągnęła w 2016 roku 15% wzrost obrotów do poziomu niespełna 25 mln PLN, a sprzedaż produktów marki Kruger&Matz rok do roku wzrosła tam o 106%.
Obecnie produkty Kruger&Matz dostępne są m.in. w Rumunii, Niemczech, Holandii, Belgii, Czachach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i Bułgarii.