"Kto pobiera multimedia na komorki" - raport

Newsy
Żródło: Telecom Media
Opinie: 6
Opinie: 6

W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Firma Telecom Media przygotowała raport analizujący rynek (klientów) tego typu usług. Raport powstał na podstawie danych obejmujących okres styczeń 2006 – marzec 2007.

Raport opracowany został przez firmę Telecom Media w marcu br. na podstawie reprezentatywnej próby 10 mln pobrań multimediów na komórki, 3 tys. wywiadów ankietowych przeprowadzonych z losowo wybranymi osobami spośród klientów Telecom Media, a także analizy struktury sprzedaży produktów multimedialnych na komórki w ciągu ostatnich piętnastu miesięcy.

Według danych wynikających z raportu, z mobilnych multimediów w niemalże równym stopniu korzystają kobiety i mężczyźni. Proporcja ta podobna jest zresztą do struktury płci internautów, czyli odpowiednio - 48% i 52%. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 20 – 30 lat (aż 41%), otwarte na nowe technologie i nastawione na rozrywkę. Na drugim biegunie sytuują się osoby poniżej 10 roku życia, stanowiąc jedynie 1% wśród użytkowników produktów multimedialnych na komórkę, oraz ludzie w wieku powyżej 40 lat, których jest ok. 8%. Struktura wykształcenia wśród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji.

Raport daje również odpowiedź na pytanie jakich telefonów używają osoby pobierające multimedia na swoje komórki. Niekwestionowanym liderem jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, a w pierwszym kwartale tego roku jej udział wzrósł o 2%. Sony Ericsson z udziałem 20% plasuje się na drugim miejscu, lecz jego udział w transakcjach wzrósł 2007 o 4%. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13%.

Z raportu wynika, że aż 43% wszystkich pobrań w 2006 roku dokonano na 10 modeli telefonów. Wśród nich 5 pierwszych pozycji zajmuje Nokia. Pozostałe to Sony Ericsson, Siemens oraz Samsung.

W Polsce operatorzy GSM od lat posiadają zbliżone do siebie udziały w rynku pod względem liczby abonentów. Okazuje się, że struktura pobrań zawartości Telecom Media nie odzwierciedla tych proporcji. Zdecydowanie mniejszą grupą klientów są posiadacze telefonów w sieci Era. Ich udział w całości zamówień wyniósł tylko 25%, podczas gdy udział pozostałych operatorów stanowi rząd 37% - 38%.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2007-04-24 15:33
    e tam, nic nie przebije konkursow sms-owych w poreczy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2007-04-24 15:58
    Nie pobieram i pobierał nie będę. Słaba jakość, wysokie ceny. Wszystko czego potrzeba, można wgrać samemu, wystarczy tylko kabel albo czytnik...
    0
  • Users Avatars Mini
    gregorry pisze: 2007-04-24 16:06
    ja w sumie tez nie korzystalem do tej pory bo nie czulem takie potrzeby ale musze przyznac ze dzwone mp3 albo jakas dobra gre sciagne od czasu do czasu. tak naprawde problem polega na tym ze jest to dosc droga zabawa. chociaz ponoc play specjalnie otworzyl sklep i sprzedaje te rzeczy za rozsadne pieniadze. ciekawe czy sie przyjmie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2007-04-24 17:02
    masz racje ale przy cenniku play za 1mb 5pln wyjda na swoje..2 sprawa mozna to robic przez wap/gprs w simplusie/sami swoi "za darmo"wiece jak scina kase za gprs..w heyah i tt to samo tylko w orange sie nie da ale jak w plusie wprowadza nowy system billingowy tez tak bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2007-04-24 18:15
    jeszcze nigdy nic nie pobrałem na telefon, w sieci mozna znależć setki stron z darmowymi motywami, dzwonkami, itp. Zreszta większość "contentu" to odległe od mojego gustu rzcey w stylu; czaszki z liścmi marihuany, czerwone BMW z zachodem słońca w tle i spółkujace smerfy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2007-04-24 20:33
    Niepodobają Ci się spółkujące smerfy... Smerfetka jest taka urocza. ;-D
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: