W USA streaming w czerwcu stanowił ponad jedną trzecią całkowitego czasu oglądania telewizji. Platformy streamingowe osiągnęły w zeszłym miesiącu czwarty z rzędu rekord miesięcznej oglądalności. Jeśli ostatnio pojawiły się wątpliwości, że streaming na zawsze zmienił oglądanie telewizji, to trendy z czerwca 2022 roku z pewnością je uspokoją.
Oglądalność telewizji jest sezonowo niższa w miesiącach letnich, ale całkowite wykorzystanie telewizji wzrosło o 1,9% w ujęciu miesięcznym, wsparte 7,7% wzrostem transmisji strumieniowej, co zwiększyło udział w oglądalności o 1,8 punktu do nowego rekordu 33,7% — o 6,3 punktu więcej niż w czerwcu 2021 r.
Disney+, Amazon Prime Video, Netflix i YouTube zyskały udział w widowni i opublikowały rekordy oglądalności:
W segmencie telewizji naziemnej oficjalne zakończenie sezonu telewizyjnego i brak nowych treści spowodowało spadek oglądalności o 6,7% i stratę o 2,1 punktu udziału między majem a czerwcem 2022 roku.
Wraz z zakończeniem play-offów NBA w telewizji kablowej w maju oglądalność wydarzeń sportowych w telewizji kablowej spadła o 42,1% – to zbyt duży spadek, aby zrównoważyć go kategoria filmów fabularnych, która zawsze ma znaczący wpływ na telewizję kablową. W czerwcu oglądalność filmów pełnometrażowych wzrosła o 15,8% w porównaniu z majem, co stanowi 13,7% wszystkich minut oglądania telewizji kablowej. W ujęciu rocznym liczba minut oglądania telewizji kablowej spadła o 11,9%, co spowodowało spadek o 5 pełnych punktów udziału w rynku.
Share of TV trended
Share of TV trended