W zrealizowanym w listopadzie 2017 roku badaniu sieci komórkowych T‑Mobile uzyskał 876 punktów (na 1000 możliwych). W porównaniu z rokiem 2016 T‑Mobile poprawił wynik o 46 punktów. Badanie jest prowadzone przez P3 Communication na zlecenie Deutsche Telekom.
Jakość połączeń głosowych
W badaniu Best in Test brane są pod uwagę: jakość połączeń głosowych, które były badane zgodnie ze standardem metody POLQA, procent zerwanych połączeń oraz skuteczność i czas zestawienia połączeń. W tegorocznym badaniu trzech operatorów uzyskało podobne wyniki, natomiast różnice w wyniku końcowym są przede wszystkim efektem rezultatów w skuteczności zestawiania połączenia.
Usługi transmisji danych
Podczas badania realizowano kilka scenariuszy obejmujących: ściąganie i wysyłanie danych, wyświetlanie stron WWW statycznych, HTTP i HTTPS oraz odtwarzanie filmów w serwisie YouTube. T‑Mobile miał najwyższą procentową dostępność sieci przekraczającą 99% w miastach i miejscowościach oraz 96% na drogach. Również w zakresie jakości usług transmisji danych T‑Mobile uzyskał najlepszy wyniki całkowity, a także najlepsze wyniki cząstkowe, wygrywając we wszystkich analizowanych scenariuszach oraz w każdym z obszarów, w których realizowane były badania, czyli największych miastach, miejscowościach i na drogach.
P3 w czasie badania realizowało dwa scenariusze związane z przesyłaniem danych: ściąganie pliku o wielkości 3 MB oraz wysyłanie pliku 1 MB. W obu przypadkach T‑Mobile uzyskał najkrótszy czas trwania sesji. T‑Mobile uzyskał także najwyższy odsetek skutecznych prób otworzenia stron WWW we wszystkich obszarach badania. W scenariuszu powiązanym z otwieraniem stron WWW łączono się z popularnymi stronami HTTPS i HTTP jak Allegro.pl, booking.com, interia.pl, fakt.pl, gemiuss.com, hm.com, wp.pl. T‑Mobile ponownie miał najwyższy procent udanych akcji, a także podobnie jak w przypadku stron statycznych najkrótszy czas do przesłania pierwszego bajta i największą ilość danych przesłanych w pierwszej sekundzie połączenia. Przy odtwarzaniu plików video w serwisie YouTube T‑Mobile uzyskał najwyższy odsetek udanych prób.
Badanie Best in Test realizowane jest przez niezależną firmę P3 Communication, która co roku na zlecenie Deutsche Telekom przeprowadza badanie porównawcze sieci komórkowych w Polsce. Celem badania jest określenie jakości usług głosowych i transmisji danych operatorów infrastrukturalnych w Polsce. Firma P3 do realizacji badania wykorzystuje samochody pomiarowe, które wykonują jednocześnie dla wszystkich sieci próbne połączenia telefoniczne i realizują scenariusze z wykorzystaniem transmisji danych. Tzw. drive testy objęły swoim zasięgiem 16 dużych miast, 34 miejscowości oraz łączącą je sieć drogową. W czasie 21 dni pomiarowych wykonano ponad 9000 połączeń głosowych i pond 2600 zdarzeń transmisji danych na każdego z operatorów.