Od połowy października w kilku warszawskich instytucjach kulturalnych można bezpłatnie korzystać z bezprzewodowego Internetu. To wspólny pomysł firmy D-Link oraz najlepszych galerii i klubów realizowany w ramach społecznej akcji prowadzonej pod hasłem Kulturalnie bez kabli. Wkrótce projekt obejmie też inne miasta Polski i Europy.
Z sieci Kulturalnie bez kabli możemy już korzystać w warszawskich klubach, galeriach i bibliotekach. Wśród nich są: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Centrum Artystyczne Fabryka Trzciny, Cafe Kulturalna przy Teatrze Dramatycznym – tu sieci właśnie uruchomiono oraz Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie (BUW), w której z bezpłatnego Internetu bez kabli warszawscy studenci korzystają już od dwóch lat w ramach pilotażowej akcji D-Linka.
D-Link zapewnia, że swój pomysł będzie realizować w kolejnych instytucjach kulturalnych w Warszawie i innych miastach Polski. Wkrótce sieci bezprzewodowe powinny się pojawić w kawiarence Kina Muranów oraz księgarni Czuły Barbarzyńca. D-Link nie wyklucza też, że za pomocą instalowanych technologii prowadzone będą relacje online w Internecie z najciekawszych wernisaży, wystaw i koncertów.
Projekt Kulturalnie bez kabli zrodził się w głowach pracowników polskiego biura D-Linka. Będzie jednak prowadzony – już w przyszłym roku – w innych miastach Unii Europejskiej. Wkrótce powstanie też strona internetowa akcji pod adresem www.KulturalnieBezKabli.pl, na której m.in. zostanie ogłoszony konkurs dla artystów wykorzystujących najnowsze media we własnej twórczości.
Twórcą akcji Kulturalnie bez kabli jest Mariusz Piaseczny, związany z D-Linkiem od ponad dwóch lat. Z wykształcenia politolog, zawodowo zajmuje się marketingiem. Jest również autorem audycji o świecie mediów, reklamy i marketingu na antenie warszawskiego Radia PIN 102 FM. Jest przekonany, że idea wspierania kultury przez biznes przynosi korzyści nie tylko sponsorującemu i sponsorowanemu, ale ma też niedoceniane znaczenie społeczne.