L2Mobile.com i BiznesNet.pl zbadały preferencje abonentów wspólnie tworzonego serwisu informacyjnego SMS, najdłużej działającej tego typu usługi w kraju. Serwis ten tworzony jest na platformie aplikacji SMS Messanger firmy L2Mobile.com, która podobne rozwiązania wdrożyła m.in. sieci restauracji McDonald's. Aplikacja SMS Messenger pozwala tworzyć różnego typu serwisy SMS np. informacyjne, promocyjne, lojalnościowe, rozrywkowe itp.
Ankieta nieprzypadkowo przeprowadzona została wśród 1456 abonentów zainteresowanych biznesem i nowymi technologiami, którzy otrzymują na swoje telefony komórkowe SMSy od BiznesNet.pl.
Ankieta potwierdziła popyt na usługi SMS. Spośród 1456 osób, które zdecydowały się dwa razy dziennie otrzymywać wiadomość SMS od BiznesNet.pl, aż 82,6 % jest zadowolonych z nowego źródła informacji biznesowej i pozostaje abonentami mobilnego serwisu.
Najciekawsze obserwacje dotyczą oczekiwań abonentów w stosunku do usług SMS. Ankietowani mogli wybierać między przesyłaniem aktualności SMS na bieżąco, albo w określonym przedziale godzin, tak aby SMSy nie przeszkadzały im w pracy, czy życiu rodzinnym. Zdecydowana większość, bo 72 % aktywnych abonentów, wybrała otrzymywanie SMSów na bieżąco co w połączeniu z wysokim
wskaźnikiem zadowolenia z usługi wskazuje na znaczące zainteresowanie usługami ze strony posiadaczy telefonów komórkowych.
Z drugiej strony profil demograficzny ankietowanych pozwolił zidentyfikować bardzo atrakcyjną grupę odbiorców. Około 48% abonentów ma od 24 do 40 lat, a 42% od 19 do 24 lat. Wśród 1204 aktywnych abonentów znalazło się 88,3 % mężczyzn oraz 11,7 % kobiet. 44 % respondentów ankiety L2Mobile.com i BiznesNet.pl deklaruje wykształcenie wyższe, 33 %
jeszcze studiuje.
Pytani o rodzaj wykonywanej pracy, ankietowani najczęściej deklarowali zajmowanie stanowiska kierowniczego (14 %), stanowiska związanego z marketingiem oraz informatyką (po 12 %), a także obsługą klienta (11 %). 26 % abonentów, prawdopodobnie studentów, deklaruje brak zatrudnienia.