Według prognozy Counterpoint Research Apple 360 Forecast, przychody z AirPods wzrosną o 2,4% r/r w 2026 roku, przekraczając łączną wartość 100 miliardów dolarów.
Apple rozszerza portfolio AirPods. W 2024 r. wprowadziło na rynek przystępną cenowo wersję AirPods 4 bez ANC, ustanawiając tym samym nowy punkt wejścia dla tego urządzenia. Ten strategiczny ruch umożliwia Apple dotarcie do szerszej grupy klientów wrażliwych na ceny, takich jak konsumenci z rynków wschodzących i studenci. Rynki wschodzące są głównym motorem wzrostu sprzedaży iPhone'ów, a wraz ze wzrostem popytu na iPhone'y wzrośnie również popyt na AirPods.
Ponadto Apple konsekwentnie poprawia komfort użytkowania dzięki takim funkcjom, jak redukcja szumów, płynna integracja z systemem iOS, natychmiastowe parowanie i przełączanie między urządzeniami. Apple zmienia również urządzenia TWS, integrując funkcje monitorowania zdrowia. Wprowadzenie zatwierdzonej przez FDA funkcji aparatu słuchowego klasy klinicznej w AirPods Pro 2 dodatkowo rozszerza zakres zastosowań produktu o nową grupę konsumentów.
Ewolucja będzie kontynuowana w nowszych produktach. Nowsze AirPods będą wyposażone w funkcje takie jak monitorowanie tętna i czujnik temperatury, które jeszcze bardziej umocnią pozycję AirPods jako urządzenia medycznego. Zostanie również wprowadzona technologia Apple Intelligence z zastosowaniem w takich obszarach jak tłumaczenie w czasie rzeczywistym i ulepszone sterowanie gestami.