Legion Polska boi się o swoje przychody

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 26

Legion Polska jest przeciw ustawowemu ograniczeniu dostępu abonentów do usług usługi audioteksowych 0-700. Rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej Zoll chce, aby dostęp do połączeń z numerami 0-700 mieli tylko abonenci, którzy podpiszą z Telekomunikację Polską odrębną umowę.

Jak powiedział Gazecie Wyborczej członek zarządu Legion Polska Leszek Kułak, od 1 czerwca TP będzie zawierać bardziej restrykcyjne umowy z usługodawcami. Mają oni teraz finansowo odpowiadać za oszustwa swych partnerów, którzy dzierżawią numery 0-700. Obowiązywałby ich również kodeks etyczny. Po rozpoczęciu połączenia z takim numerem najpierw ma być podana cena usługi. TP chce też, by dialery miały jej certyfikaty i nie mogły być zmieniane. "Na całą branżę spadło odium nieuczciwości, dlatego popieramy działania TP. Gdyby iść jednak dalej i zablokować numery 0-700, Polska byłaby ewenementem na świecie" - przekonywał Leszek Kułak.

Ponad połowę przychodów Legion Polska przynoszą usługi związane z konkursami, grami i loteriami, 20 proc. to erotyka, zaś reszta to głównie usługi informacyjne. Leszek Kułak szacuje udział firmy w rynku usług audioteksowych na 30-40 %, zaś usług związanych z wykorzystaniem dialerów - na 7-8 %.

Opinie:

Opinie archiwalne (26):

Komentuj

Komentarze / 26

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gajowy pisze: 2003-05-21 09:17
    Witam. Widać userzy jeszcze śpią. Takie regulacje są logiczne, korzystający z uslug typu 0-700... winien świadomnie wiedzieć ile będzie to kosztowało przy pierwszym rachunku ( w momencie podejmowania deczji).
    0
  • Users Avatars Mini
    Marko1 pisze: 2003-05-21 10:08
    Czy za każdym razem jak się coś czyta to trzeba się wpisywać?. Chcąc być pierwszym musiałbyś prawie nie spać. Mi wystarczy przeczytać i pośmiać się z niektórych bzdurnych komentarzy. Pozdrowienia dla wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-05-21 10:12
    I nie dziwie sie wkoncu kazdy chce jak najwiecej zarobic wiec tego sie mozna bylo spodziewac....
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2003-05-21 10:24
    Ciekawe co z tego wyniknie, znając życie kolejna afera korupcyjna.
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2003-05-21 10:33
    Każdy chce zarobić i to jest normalne. Nie rozumię do czego są potrzebne dodatkowe zabezpieczenia a zwłaszcza regulacje prawne. Ustawa ma chronić przed 0-700 toż to kpina. Korzyatam z kilku lini zewnętrznych i kilkudziesięciu wewnętrznych i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nieświadomie wejść na drogie połączenia właśnie tego typu. Każdy posiadacz telefonu skoro podpisał umowę to umie i czytać, więc ma elementarne wykształcenie które pozwala odróżnić "dobro od zła" . To ze dla wielu nie ma różnicy między 0-800 a 0-700 to jest jedynie ich sprawa i świadczy o braku zaiteresowania tym co się wokół nich dzieje. Myślę że należy karać nieuków a nie ludzi którzy potrafią na nieuctwie zarabiać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-05-21 12:26
    Fian jest pewna roznica. Za 0800 placisz malutko lub nie placisz. za 0700 zabijaja cie rachunki bo placisz w ekstremalnych przypadkach ok. 10 zl (w pakiecie oszczednym TP: ok. 20 zl) za minute polaczenia. O dialerach mam nieco pojecia i wiem, ze nie zawsze zamieszczane sa tam info mowiace o koszcie polaczenia. A Kulak nna pewno nie zbiednieje...
    0
  • Users Avatars Mini
    axell pisze: 2003-05-21 12:27
    *Fian* mi tez sie nigdy nie zdarzyło nieswiadomie połaczyc z 0700..., jednak gdybym mial modem, to praca przy kompie juz mogłaby byc dla mnie troszkę bardziej stresująca. Już kilka razy wywalałem znajomym dialery które w natłoku komunikatów perfidnie się zainstalowały wykorzystując nieświadomość użytkownika. Po ponownym uruchomieniu kompa łaczysz się z siecia przez 0700... a nie 0202122 i przed takim czyms klienci powinni być chronieni.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-05-21 12:29
    nie zgadzam sie! uwazam, ze jesli gro firm podstepnie wykorzystuje dialery do wyciagania kasy to nalezy z tym walczyc i akurat tutaj popieram dzialania rzecznika, poza tym o swoich dziadkach ktorzy z pewnoscia tez nie maja lub nie mieliby duzego pojecia o tajnikach netu i www, tez powiedzialbys nieuki? Nie ma obowiazku znania sie na wszystkim, ale dostawca uslug ma obowiazek zapewnic poczucie bezpieczenstwa uzytkownikowi
    0
  • Users Avatars Mini
    relewand pisze: 2003-05-21 12:47
    Napewno powinien być jakiś okres przejsciowy ale napewno jest to dobre rozwiązanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktosik pisze: 2003-05-21 13:30
    Ten pan z Legion Polska chyba sobie kpi. Polska nie byłaby wcale ewenementem gdyż ktoś już się kiedyś wypowiadał, że w innych krajach domyślnie zablokowane są numery 0700 a odblokowywane na wyraźne życzenie klienta więc niech ten pan bzdur nie opowiada...Pozdrawiam wszystkich prócz firmy Legion Polska, która dorabia się na nieuczciwości.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktosik pisze: 2003-05-21 13:31
    Ten pan z Legion Polska chyba sobie kpi. Polska nie byłaby wcale ewenementem gdyż ktoś już się kiedyś wypowiadał, że w innych krajach domyślnie zablokowane są numery 0700 a odblokowywane na wyraźne życzenie klienta więc niech ten pan bzdur nie opowiada...Pozdrawiam wszystkich prócz firmy Legion Polska, która dorabia się na nieuczciwości.
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-05-21 14:44
    @Ktosik, tak jest istotnie. Ja mieszkam w Czechach (co widac po mojej domenie) i zareczam wszystkich, ze tu tego typu numery jak 0-700 sa domyslnie ZABLOKOWANE. Mozna je bezplatnie odblokowac, ale na to potrzeba pisemnej zgody. Czechy nie sa az tak daleko, wiec pan Leszek Kulak moglby sie przejechac tutaj zamiast plesc bzdury. W koncu nie jest daleko. Czekam kiedy zlodzieje samochodowi zloza petycje, ze centralny rejestr samochodowy jest be i nie zycza sobie czegos takiego, bo utrudni im to i tak ciezka i stresujaca prace. Bede sie wtedy smiac sie z tego. W Kulak:-/.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2003-05-21 15:09
    Fian: podzielam Twoje zdanie. Dodam jeszcze tylko to, że duża część tzw. "nieświadomych userów" całkiem świadomie instaluje i łączy się przez dialery aby zaspokoić swoje podstawowe potrzeby. Siedza potem godzinami przed monitorem wlepiając oczy w rozbierające się panienki, a jak rachunek przyjdzie to próbują wymigać się od płacenia tym, że samo sie zaistalowało i wogóle nie oglądali żadnych hardcorowych stronek i są święci... mają aureolę i skrzydła, zaś znajomi nazywają ich aniołkami :) Jednak muszę też przyznać, że jest też pewne grono "AW-ślepych-pajaców" co chamsko niszczyli rynek, sami pod siebie robiąc kupę, którą muszą teraz zjeść, no i niestety ci uczciwi też muszą dołączyć do tej "uczty" :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-05-21 15:53
    @fian&Tygrysek urwisek, rzecz w tym ze dialery instaluja sie b. czesto zupelnie nieswiadomie i to wcale nie zadnym wrazen ogladaczom pornostronek. Czasem wystarczy rzut oka na co komunikaty co lepszego firewalla (nie pisze tu o tym wbudowanym w XP czy Symantecu:-)) aby zobaczyc, ze czesto dialery udaja zupelnie cos innego niz sa w rzeczywistosci. Kiedys znajomej wywalalem z laptopa dialera, ktory udawal jakas pozyteczna wtyczke do Windowsa, ktora niestety nie mogla sie zainstalowac z braku czegostam, pozostawal w uspieniu przez pare dni i laczyl sie dopiero wtedy. Znajoma nigdy, ale to nigdy by sie nie zorientowala, ze to to. A zareczam ze obrazki rozebranych panienek tak ja rajcuja jak mnie rozbierane zdjecia Oleksego i Giertycha.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-05-21 16:23
    i dobrze takie umowy powinno sie podpisywac pozniej przychodza jakies astronomiczne rachunki a np jak sie ktos nielegalnie podlaczy to pozniej sobie musisz placic biedny czlowieku bo Ci niuwierza ze to nie ty dzwoniles!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-05-21 16:56
    całkowicie popieram pomysł z tymi umowami
    0
  • Users Avatars Mini
    berdys pisze: 2003-05-21 17:40
    pan Leszek Kułak najzwyczajniej klamie- Polska nie bedzie ewenementem na swiecie-w innych krajach istnieja rozwiazania prawne-ustawowe(jak wiadomo jako prawo powszechie obowiazujeace) i regulaminy(jako prawo wewnetrzne,ktore odnosi sie do umow zawieranych z operatorami i uzytkowanikami koncowymi-czyli zwyklymi abonentami) dot.dostepu do uslug adioteksowych.Poza tym kto tu mowi o zablokowaniu ?? Kazdy zainteresowany mialby okazje poznac szczegoly oferty,potem podpisac umowe i otrzymywac rachunki-takie na jakie sobie zasluzyl.Poza tym Ten pan jest watpliwym autorytetem,w porownaniu z prof.A.Zollem.... wiec bardziej do mnie trafia sposob rozwiazania tego problemu zaproponowany przez RPO-tym bardziej ze firma Legion Polska nie proponuje zadnych innych rozwiazan!!
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2003-05-21 19:08
    blokada polaczen typu 070x powinna byc domyslnie zablokowana i z tym chyba zgodzi sie wiele osob. nie widze natomiast powodu do obaw dla tych, ktorzy jednak beda chcieli korzystac z tych numerow. nie jest raczej problemem podpisanie aneksu do umowy, a znaja tp raczej wystarczy telefon na infolinie, aby ta usluga byla dostepna.
    0
  • Users Avatars Mini
    kuku pisze: 2003-05-21 19:50
    Blokowanie domyslne 0700 jest bezprawne gdyz ogranicza konstytucyjna wolnosc wyboru. jesli mam ochote to robie polaczenia na moj numer telefonu za 100zl/min i juz, jak chcesz to dzwon jak nie to nie dzwon, ale blokowac domyslnie ci nie wolno bo jest to nieuczciwa walka z konkurencja. A jak jestes glupi i nie czytasz regulaminu to plac podwojnie, a jak :) Za glupote sie placi. jak wchodzisz na ulice na czerwonym swietle to tez miej pretensje tylko do siebie ze cie samochod przejechal bo nie czytales przepisow drogowych ? hahahaha To moze domyslnie dla przejsciach dla pieszych niech bedzie zawsze zielone swiatlo ? hahahaha
    0
  • Users Avatars Mini
    Pornos pisze: 2003-05-21 20:04
    a ja tam sobie czesto korzystam z dialera bo mam wszystko w jednym miejscu a bardzo mi sie nie podba to co robi tpsa pieprzony monopolista ::((!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Szy pisze: 2003-05-22 12:29
    Jak tak dalej pójdzie, to chcąc zadzwonić gdziekolwiek będzie trzeba podpisać odrębną umowę. Pierwsi byli operatorzy międzymiastowi, których TPSA przyblokowała, teraz 0-700... i pewnie też od nich będą przychodzić osobne rachunki... kto następny... Toż to skandal u monopolisty (ja nie mam możliwości zmiany operatora na innego).
    0
  • Users Avatars Mini
    GoBo pisze: 2003-05-22 13:49
    O czym wy wszyscy mówice. Przecież wystarczy żeby TPSA nakazała swoim współpartnerom (dostawcy usług muszą miec umowy z TPSA) by dialery (dane cyfrowe) były dostępne np. pod numerami co najmniej 10-cyfrowymi, np. 0700 1234567cośtamcostam. I nikt by nie musiał blokować zwykłych audiotele 0700 XXXXXX. Jak błaby nie mogą ściagnąć od ludzi kasy za zrealizowane połaczenia bo rachunki po kilka tysięcy złotych to ich otrzeźwiło. Pozdrowienia dla wszystkich. GoBo.
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2003-05-22 19:05
    a gdzie w regulaminie jest fragment, ze tpsa swiadczy "uslugi 0700"?
    0
  • Users Avatars Mini
    ktosiek pisze: 2003-05-28 13:18
    ad. post Pornos'a a ja tam sobie czesto korzystam z dialera bo mam wszystko w jednym miejscu a bardzo mi sie nie podba to co robi tpsa pieprzony monopolista ::((!! mysle ze jestes po prostu naganiaczem ;) panie dialer ;) pd45.czestochowa.sdi.tpnet.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-06-15 17:59
    Zgadzam sie z prof.Zollem.A to ze Legion Polska sie boi to dobrze.Bo wreszcie poczuja respekt.Tylko zeby sie nic nei zepsulo i doszlo do zakonczenia pozytywnego!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-06-15 18:02
    relewand Żadnego okresu przejsciowego bo dopiero wtedy sie zaczna dialery.Powinni z dnia na dzien to odciac!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: